۶۵۰ قلم شی تاریخی فرهنگی استان زنجان ساماندهی و مستندسازی می شود

ارجمند از سامان‌دهی و مستندسازی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی استان در سامانه جامع در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اقلام که متعلق به دوره های پیش از تاریخ اسلام است در سالیان گذشته به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میراث فرهنگی زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طی سال گذشته، ۶۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی استان زنجان در سامانه جام ثبت شد. سامان‌دهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه و نگهداری از آن‌ها حائز اهمیت است.

 

امیرارجمند افزود: هر شیء تاریخی که در سامانه جام قرار بگیرد به‌منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دستیابی به آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند و همچنین پایش اموال تاریخی و فرهنگی استان به‌صورت دو دوره انجام‌شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیای تاریخی انجام شد و این اموال و اشیای تاریخی فرهنگی در سامانه جام به ثبت رسیدند.

 

ارجمند ادامه داد: اموال و اشیای تاریخی، طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و غیره در طول سالیان گذشته به‌دست‌آمده و متعلق به دوره‌های پیش‌ازتاریخ اسلامی است.

 

 

کد خبر 1042187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha