۴۵۷ اثربه چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات رسیده است

نورمحمدی با اشاره به ثبت نام ۲۱۳ نفر در چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: تاکنون ۴۵۷اثر به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، «مجتبی نورمحمدی» در گفتگو با خبرنگاران گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب برگزاری مجموعه جشنواره‏‌های قرآنی آیات، چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات را با مشارکت اداره ‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه‏‌های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه‌ای، فعالان فضای مجازی و شبکه‏‌های اجتماعی، فعالان، مؤسسات و نهادهای تخصصی قرآنی و عموم علاقه‏‌مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی برگزار می‌کند.

 

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود افزود: هر کدام از این دو بخش دارای شش رشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش اصلی مخاطبان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس را به دبیرخانه ارسال کنند اظهارداشت:همچنین در بخش ویژه که برای فعالان فضای مجازی تعریف شده است نیز رشته‌های انیمیشن، موشن گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، طرح و تصویر و پوستر یا اعلان و کلیپ در نظر گرفته شده است.

 

نورمحمدی با بیان اینکه در بخش اصلی برای هر رشته سه برگزیده و در بخش ویژه یک برگزیده تجلیل خواهد شد، بیان کرد: بر همین اساس درمجموع  ۲۱ برگزیده در هر دو بخش هدیه نقدی دریافت خواهند کرد.

 

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون در این جشنواره ملی ۲۱۳ نفر ثبت نام کرده اند اظهارداشت: از این تعداد ۱۱۰ نفر ۴۵۷ اثر را به جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات ارسال کرده اند.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد اثر ۲۸۷ اثر در بخش اصلی شامل ۸۷ عکس، ۵۸ گزارش ( خبری یا توصیفی)،  ۴۹ مصاحبه، ۴۳ سرمقاله و یادداشت، ۳۳ تیتر و  ۱۷ خبر و در بخش ویژه نیز ۱۷۰ اثر شامل ۶۴ کلیپ، ۴۰ پادکست، ۳۶ طرح یا تصویر، پوستر یا اعلان، ۲۲ موشن گرافیک، پنج انیمیشن و سه اینفوگرافیک بوده است.

 

نورمحمدی با بیان اینکه استانهای تهران، سمنان و خراسان رضوی در بین استانهای کشور بیشترین آثار ارسالی را در این جشنواره داشته اند اضافه کرد: از تهران ۱۷۵ اثر،  سمنان ۵۷ اثر و خراسان رضوی ۵۰ اثر تاکنون به جشنواره ارائه شده است.

 

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: همچنین اصفهان با ۳۴ اثر، مازندران با ۲۹ اثر، خوزستان با ۲۶ اثر، کردستان و قم با ۱۱ اثر، قزوین، آذربایجان شرقی و زنجان با هفت اثر، ایلام با شش اثر، هرمزگان و گلستان با پنج اثر، همدان، گیلان و کرمان با چهار اثر، یزد و بوشهر با سه اثر، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با دو اثر و استانهای آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی با یک اثر در رده های بعدی قرار دارند.

 

وی مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با محوریت موضوعات مرتبط با قرآن کریم به میزبانی اداره‏ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان راتا ۲۷ فروردین جاری اعلام کرد وافزود:علاقه‏ مندان می‏ توانند آثار تولیدی خود را از طریق نشانی سایتayat.farhang.gov.ir برای دبیرخانه ارسال کنند.

 

کد خبر 1042262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha