استکبار ستیزی ارتش موجب خروج مستشاران خارجی شد

سرهنگ سهیلی با بیان اینکه مشق تفکر ارتش و نظریه پردازی آن منحصر به خود ارتش است گفت: مدل تربیتی ارتش استکبارستیزی است و به همین دلیل ارتش پس از پیروزی انقلاب اولین سازمانی است که مستشاران خارجی از آن رخت می بندند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نهادهای نظامی کشور قدمت چندین ساله را در کارنامه درخشان خود داشته است و همواره در شرایط سخت و بحرانی با تقدیم شهدای گرانقدری همچون شهید ستاری، شهید صیاد، شهید شیرودی و شهدای دیگر همواره در صدر آمار شهدای کشور قرار دارد در همین رابطه گفتگویی با سرهنگ حمیدرضا سهیلی، جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر ارایه می شود.

 

افرادی همچون شهید نامجو در ارتش چه نقشی را ایفا می کنند؟

شهید نامجو قبل از انقلاب در دانشگاه افسری سمت استادی دارد اما همزمان با وظیفه استادی عناصری را برای انقلاب شناسایی می کنند که میزان تدین آنها قوی تر از سایر افراد است و می توان این افراد را به عنوان نیروهای انقلابی گلچین و پرورش داد. شهید نامجو با این افراد جلساتی را برگزار می کند و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نیز شهید نامجو اولین وزیر دفاع کشور محسوب می شود و همزمان نیروهای شناسایی شده خود را در پیکره مشاغل کلیدی استقرار می دهند تا بتوانند فضا را آن گونه که مطلوب است، اداره کنند.

 

پیوند میان ارتش و امام (ره) چگونه است ؟

پیوند میان ارتش و امام بسیار محکم است. امام در 19 تیر 1358 به قم مشرف می شوند. بزرگترین رژه هلی کوپتری در برابر امام (ره) وقتی که ایشان در منزل آیت الله اشراق هستند اجرا می شود، بزرگترین رژه هلی کوپتری توسط هوانیروز انجام می شود و فردی به امام (ره) اعلام می کند که کسی به آنها برای این رژه خبر نداده است و ممکن است آنها تسلیحاتی را به همراه داشته باشند.

 

امام پس از اتمام رژه برای اینکه اعتماد خود را به ارتش نشان دهد دستور می دهد دوباره رژه اجرا شود و عده ای می گویند دلیل این اقدام چه بود، آیا رژه آنها ضعیف بود؟ در حالی که امام (ره) برای آنکه هیبت و اقتدار ارتش را نشان دهد، دستور اجرای مجدد رژه را دادند. رژه همواره در برابر یک جایگاه انجام می شود و رژه هوانیروز هلی کوپتری بر فراز شهر قم به دلیل مشرف شدن امام به قم بود.

 

اولین شهید ترور در ارتش که بود؟

شهید قرنی اولین شهید ترور ارتش در انقلاب است و شهید مطهری شهادت خود را بعد از شهید قرنی پیش بینی کردند و اعلام می کنند که نزدیک ترین اندیشه در انقلاب به من قرنی بود. کسی که قرنی را ترور کند، قطعا من را نیز ترور می کند و هفت روز بعد آیت الله مطهری به درجه رفیع شهادت نایل می شوند.

 

برای به خاکسپاری شهید قرنی امام (ره) دستور می دهند در مرقد مطهر حرم حضرت معصومه (س) در کنار مزار آیت الله حائری بنیانگزار حوزه خاکسپاری شود. این موضوع نشان می دهد اندیشه و پیوند میان ارتش و رهبری اندیشه ای بسیار محکم است و هرچه از این حرکت می گذریم، تربیت و پرورش ارتشیان این اندیشه محکم تر می شود.

 

صفت بارز ارتش در میان مردم چیست؟

پیکره ارتش کاملا معنویت محور است و با بالا رفتن انضباط معنوی صفت بارزه پاکدستی ارتش در میان مردم نمایان می شود.

 

سند ادعای این مطلب آن است که وقتی قوه قضاییه تمام سازمان ها را اولویت بندی می کند، پایین ترین تخلفات در ساختار ارتش رخ داده است و این امر به دلیل آن است که هر کسی از درون از ارتش به مرتبه ای رسیده است که می داند از هر آنچه گناه است، پرهیز کند.

 

مدل تربیتی ارتش بر چه محوری استوار است؟

مدل تربیتی ارتش استکبارستیزی است و به همین دلیل ارتش پس از پیروزی انقلاب اولین سازمانی است که مستشاران خارجی از آن رخت می بندند و فرماندهان بسیار خوبی پس از انقلاب در آن متولد می شوند و به همین دلیل جهاد خودکفایی در ارتش رخ می دهد. معنای جهاد یعنی اینکه با تمام منابعی که داریم خودمان را با نیت الهی وقف هدف کنیم تا به پیروزی برسیم.

 

 

ارتش در راهبرد نویسی و نظریه پردازی چگونه عمل می کند؟ دشمن چه برداشتی از نظریه پردازی ارتش دارد؟

در حوزه استقلال ، امروز مشق تفکر ارتش برای ارتش است و در راهبردنویسی و نظریه پردازی دارای نظریه های منحصر به خود هستیم و اگر نظریه های دیگران را کپی برداری می کردیم، شاید ارتش های دیگر راحت تر می توانستند در برابر ما صف آرایی کنند و نقاط قوت و ضعف ما را به راحتی احصا کنند. امروز دشمن با پیچیدگی بسیار زیاد برای صف آرایی در مقابل ارتش مواجه است زیرا مدل و نظریه ارتش برای خود ارتش است.

کد خبر 1042294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha