عملیات اجرایی بندر سبز خزری در نیمه دوم امسال شروع می شود

ایری از راه اندازی بندر سبز خزری در گلستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در نیمه دوم سال جاری کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالجلال ایری» عصر امروز (شنبه 14 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: در ششم مهرماه ۹۹ به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کردم و  در مدت ۶ ماه و هشت روز برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دادم.

 


 نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح طبیعت گردی و گردشگری جزیره آشوراده مهم ترین موضوعی بود که در ۶ ماه اخیر به نتیجه رسید، این طرح به عنوان یک طرح اساسی می تواند در ساختارهای توسعه ای استان گلستان اثرگذار باشد و استان را متحول کند.

 

وی بیان کرد: آشوراده جزیره طبیعی آماده ای است که در حوزه تقسیمات سیاسی استان گلستان قرار دارد و از لحاظ گردشگری، درمانی و غیره در استان نقش اساسی خواهد داشت.

 

ایری یادآود شد: طرح گردشگری آشوراده طی سال های قبل یکی از آرزوهای دیرینه گلستان بود و طی پیگیری های انجام شده مشخص شد گره کار در شورای عالی معماری و شهرسازی است لذا با پیگیری های صورت گرفته و طی فرایندهای لازم، گام بلندی برای تحقق رویداد بزرگ گردشگری منطقه غرب و استان گلستان رقم خورد.

 

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در فاز نخست حدود ۲۲ هکتار داخل جزیره آشوراده طرح های گردشگری و اقامتی با سازه های سبک و  چوبی اجرا خواهد شد، همچنین در ۱۳۸ هکتار از جزیره آشوراده تمام پشتیبانی های گردشگری اعم از اقامتی، ورزشی، تفریحی و توریسم درمانی اتفاق خواهد افتاد. 

 

وی اضافه کرد: شهرستان بندرترکمن با تصویب طرح گردشگری آشوراده و آغاز فاز نخست آن نقش پویاتری در اقتصاد استان و کشور خواهد داشت و بندرترکمن به قطب گردشگری استان تبدیل خواهد شد.

 

ایری از راه اندازی بندر سبز خزری در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آنکه بندرترکمن و بندرگز به عنوان بندر گردشگری مورد توجه است تصویب طرح بندر سبز خزری نیز در دستور کار قرار دارد و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی این پروژه کلید خواهد خورد.

 

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق این طرح ظرفیت اشتغال بالایی را در استان به دنبال خواهد داشت چراکه حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث این بندر اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: امروز شاهد افتتاح دکل حفاری نفت و گاز در استان بودیم که این طرح به عنوان یک پروژه اثرگذار برای استان گلستان و کشور  مطرح است و حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

ایری اضافه کرد: این حفاری در عمق ۳ هزار متری زمین برنامه ریزی شده است که تحقق آن برای گلستان و کشور اثرات مثبت دارد و اگر هم این پروژه به نتیجه نرسد دو حفاری دیگر در دستور کار قرار می گیرد.

 

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی به طرح مطالعاتی و اجرایی انتقال آب دریای خزر به نیمه شمالی استان گلستان اشاره کرد و افزود: این طرح اثرگذار برای بهره وری از اراضی شور نیمه شمالی استان گلستان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه گسترش شهرک صنعتی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد و در این راستا پیگیری هایی در حال انجام است.

 

 

کد خبر 1042433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha