عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی منجر به ایجاد روند صعودی کرونا در کشور شد

حریرچی گفت: با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم اکنون در ۳۱ استان کشور شاهد صعودی شدن آمار مبتلایان به کرونا در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، ایرج حریرچی با تاکید بر اینکه تاکنون در ایران شاهد سه موج کرونا بوده ایم، گفت: پس از موج سوم کرونا در کشور شاهد 7 هفته آرام بودیم ولی دید و بازدیدهای نوروزی و مسافرت ها و پایین آمدن سطح رعایت مردم باعث شده تا پس از 17 هفته مجددا روند آمار صعودی قابل توجه ای شود و پیش بینی های ما بیانگر این است که در روزهای آتی رقم فوتی های مربوط به کرونا در کشور روزانه بیشتر از 100 نفر خواهد بود.

 

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در کشور ما روزانه حدود هزار و 50 فوتی داریم که اگر 100 فوتی آن مربوط به بیماری کرونا باشد، بیانگر این است که 12 درصد فوتی ها به دلیل بیماری کرونا می باشند و هم اکنون شاهد این هستیم که دستورالعمل های بهداشتی از 83 درصد در اسفند به 56 درصد در حال حاضر کاهش پیدا کرده است.

 

حریرچی با بیان اینکه ما هم اکنون نگران شیوع ویروس برزیلی و آفریقایی کرونا هستیم، گفت: هم اکنون در دنیا شاهد روند صعودی هستیم و به همین دلیل کشورهای دنیا نیز وارد قرنطینه سراسری شده اند.

 

وی با بیان اینکه زدن ماسک خیلی مهم است و نقش بسزایی در جلوگیری از کرونا دارد ولی حتی استفاده از دو ماسک به صورت همزمان نیز نمی تواند ایمنی قطعی در محیط هایی مانند مترو و تاکسی که محیط بسته ای هستند در بر داشته باشد.

 

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هم اکنون یک چهارم جمعیت کشور که شامل دانش آموزان، معلمان و دانشجویان می باشند، تعطیل هستند اما عملا از ترددها به میزان قابل ملاحظه ای کاسته نشده است و ما باید به مردم هشدار دهیم که عدم رعایت موارد بهداشتی کرونا باعث افزایش سیر صعودی می شود و از نظر ما رعایت مقررات در حدی مطلوب است که مردم در حد 90 درصد رعایت نمایند در حالی که متاسفانه هیچ گاه این رقم محقق نشده است و بالاترین میزان مقررات بهداشتی در کشور 83 درصد بود.

 

حریرچی با تاکید بر اینکه هم اکنون موج کرونا به جز در کردستان در سایر استان ها صعودی است، گفت: در تهران نسبت به دو هفته قبل موارد سرپایی، بستری و فوت 50 تا 70 درصد افزایش یافته است و هم اکنون مازندران در حال ورود به پیک جدید کرونا می باشد و موج کرونا در ایلام، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و البرز صعودی می باشد.

 

وی افزود: در 30 دی ماه درباره نحوه واکسیناسیون کرونا یک سند 89 صفحه ای شامل اولویت ها، معیارها و نظارت بر روند واکسیناسیون منتشر کردیم که در فاز اول یک میلیون و 300 هزار نفر را در بر می گیرد و برای اجرای این فاز به دو میلیون و 600 هزار دوز واکسن نیاز داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: تمام واکسن هایی که توسط وزارت بهداشت توزیع می شود، رایگان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا نیز اعلام کردند که واکسن انستیتو پاستور از اردیبهشت ماه و واکسن برکت از اوایل خرداد تا اوایل تیر در دسترس قرار خواهد گرفت و امیدواری ما این است که واکسیناسیون عمومی در کشور زودتر از مهرماه در کشور آغاز شود.

کد خبر 1042490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha