لزوم بهره گیری از ظرفیت «ادبیات داستانی» در طرح و پردازش زندگی اهل بیت(ع)

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: ظرفیت ادبیات داستانی در طرح و پردازش زندگی اهل بیت(علیهم السلام)، مجالی جذاب تر خواهد آفرید تا خوانندگان با زوایا و ابعاد زیست این چهره های قُدسی که اسوه و سرمشق حیات طیبه اند بیشتر آشنا شوند.

«سعید ضابطی» در حاشیه رونمایی از کتاب عروس بیزانس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: کتاب «عروس بیزانس» ماجرای زندگی نرجس خاتون از ولادت تا اسارت و ازدواج با ابومحمد امام حسن عسکری(ع) و ولادت مظهر عدالت، طاووس بهشتیان، حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) را ترسیم کرده است. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این کتاب توصیف و تصویر گوشه هایی از تاریخ اسلام در اوایل قرن سوم هجری، جنگ مسلمانان با دولت روم، نحوه پرورش و تربیت نرجس خاتون و سیر آمدن عروس سرزمین روم به خانه امام هادی(ع) و آموزش مسائل دینی به این دوشیزه توسط حکیمه خاتون و آماده سازی برای پرورش جان جهان، مهدی صاحب الزمان(عج) است.

 

ضابطی بیان داشت: ظرفیت ادبیات داستانی در طرح و پردازش زندگی اهل بیت(علیهم السلام)، مجالی جذاب تر خواهد آفرید تا خوانندگان به ویژه نسل جوان با زوایا و ابعاد زیست این چهره های قُدسی که اسوه و سرمشق حیات طیبه اند بیشتر آشنا شوند. 

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: کتاب «عروس بیزانس» تألیف «عباس تفکری آرانی و مجید نظیمی آرانی» با شمارگان یک هزار نسخه در ۱۸۲ صفحه به همت مؤسسه و کانون  فرهنگی هنری یاران خورشید و انتشارات وثوق در قطع وزیری چاپ و منتشر شده است.

کد خبر 1042494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha