نخستین مجموعه شعر دفاع مقدس آستارا منتشر شد

تشرینی گفت: نخستین مجموعه شعر تخصصی دفاع مقدس شهرستان آستارا با عنوان« زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» اثر یوسف هدایتی منتشر شد.

«شاپور تشرینی» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: مجموعه شعر«زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» نخستین مجموعه شعر تخصصی دفاع مقدس شهرستان آستارا است که دربردارنده اشعار یوسف هدایتی شاعر جوان آستارایی است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه این مجموعه شامل ۵۰ قطعه شعر در قالب نو است، افزود: این مجموعه در ۹۷ صفحه توسط نشر تخصصی ادبیات معاصر انتشارات رج منتشر شده و ایثار و شهادت موضوعات این کتاب شعر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه شعر « زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» در تیراژ یک هزار نسخه و با قیمت ۱۹۰ هزار ریال به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این مجموعه شعر با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان چاپ شده است.

 

تشرینی با بیان اینکه این مجموعه شعر نخستین اثر یوسف هدایتی شاعر جوان آستارایی است، گفت: مجموعه شعر« زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی می شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه مجموعه شعر« زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» نخستین اثری است که از این شاعر جوان به چاپ رسیده است، افزود: یوسف هدایتی متولد تیرماه سال ۱۳۶۶ فوق لیسانس ادبیات فارسی است و این شاعر جوان علاوه بر فعالیت در حوزه شعر در عرصه رسانه نیز فعالیت دارد و خبرنگار خبرگزاری ایرنا و سردبیر آفتاب آستارا است.

 

وی اضافه کرد: این شاعر آستارایی از سال ۱۳۸۱ و از انجمن شعر و ادب شهریار فعالیت خود در حوزه شعر را آغاز کرده و سه بار در مسابقات استانی و کشوری حائز مقام شده است.

 

تشرینی خاطرنشان کرد: همچنین یوسف هدایتی سراینده مجموعه شعر«زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» پنج سال مدیر مسئول و سردبیر نشریه ادبی پلک دانشگاه پیام نور تالش بوده و در سال ۱۳۸۷ نیز این نشریه مقام برتر در سطح کشور را کسب کرده است.

کد خبر 1042541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha