ارتقای امنیت عشایر فارس با تشکیل پلیس افتخاری عشایر

بهرامی گفت: با هدف ارتقای امنیت عشایر برای نخستین بار در فارس پلیس افتخاری عشایر تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (یکشنبه 15 فروردین) از تشکیل پلیس افتخاری عشایر برای اولین بار در استان فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: این اقدام با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و امن کردن مراتع برای سودجویان در فارس انجام می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: تلاش برای توسعه ضریب امنیت ایل راه ها در فصل های مختلف سال و افزایش امنیت کوچ عشایر موجب شده است تا برای نخستین بار در استان فارس پلیس افتخاری عشایر در شهرستان مرودشت تشکیل و آغاز به کار کند.

وی اضافه کرد: از ظرفیت عشایر برای هماهنگی با نیروهای امنیتی و انتظامی نیز باید استفاده شود زیرا هر سیاه چادر عشایری می تواند نقش یک پایگاه برای حفظ و امنیت در نقاط دور دست باشد.

بهرامی تصریح کرد: زندگی عشایر به دلیل تامین زنجیره غذایی، قطع وابستگی به نفت و انتقال فرهنگ و تمدن ایران، مصداق اقتصاد مقاومتی است و باید امنیت آنها را همواره ارتقا داد.

بهرامی اعلام کرد: با همت اداره امور عشایر مرودشت و با هماهنگی با فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس آگاهی با حضور عشایری که به تایید پلیس آگاهی رسیده اند، اولین دوره پلیس عشایری برگزار می شود.

کد خبر 1042613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha