کوچ بهاره ۲۸ هزار خانوار عشایری در فارس آغاز می شود

بهرامی گفت: کوچ بهاره عشایر فارس به صورت زمینی که از ۱۵ فروردین آغاز شده و ۲۸ هزار خانوار عشایر کوچنده در استان کوچ بهاره دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (یکشنبه 15 فروردین) از آغاز کوچ بهاره عشایر استان فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: کوچ بهاره عشایر فارس به صورت زمینی که از 15 فروردین آغاز شده تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مدیر کل امور عشایر فارس ادامه داد: کوچ ماشینی عشایر استان نیز طبق تقویم اعلام شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از نیمه اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: لازم است تا عشایر فارس با در نظر گرفتن شیوع کرونا با هماهنگی دامپزشکی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.

بهرامی اعلام کرد: به دلیل بارش کم، خشک شدن علوفه مراتع، گرم شدن هوا، وجود حشرات مزاحم و ... امکان ماندگاری طولانی در قشلاق برای عشایر استان وجود ندارد و امکان کوچ عشایر با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقرار اکیپ های سیار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ فراهم شده است.

وی ادامه داد: اداره کل امور عشایر فارس پشتیبانی در حین کوچ از کوچندگان عشایر با تامین آب شرب سالم و بهداشتی و تامین خوراک دام و ... پشتیبانی می کند.

مدیر کل امور عشایر فارس تصریح کرد: فارس 12 درصد جمعیت عشایر سیار کشور را به خود اختصاص داده و قطب عشایری کشور است و 28 هزار خانوار عشایر کوچنده در استان کوچ بهاره دارند.

کد خبر 1042714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha