۱۷۹اولویت پژوهشی  ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر شد

مظفری گفت: پایان نامه دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان مازندران که با هماهنگی قبلی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر و در راستای یکی از ۱۷۹اولویت پژوهشی این ستادانجام شوداز حمایت مالی برخوردار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد مظفری» امروز(15فروردین) در نشست با «غلامعلی نیک پور» رئیس مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با اشاره به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مطالعات و پژوهش های بنیادی و کاربردی و توسعه ای در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها اظهار کرد : پیشگیری و درمان اعتیاد با تکیه بر دانش روز دنیا و استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی در این حوزه از انتظارات جدی رهبری است .

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با مجوز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در استان مازندران تصریح کرد : توجه به عوامل تهدید کننده و مستعد کننده اعتیاد می تواند در این مرکز به صورت علمی و تخصصی بررسی و اطلاعات آن برای ارتقاء دانش اعتیاد در اختیار جامعه و مراکز اجتماعی و پژوهشی قرار گیرد .

 

وی بیان کرد : بر اساس یافته های پژوهشی قریب 200 متغیر در اعتیاد افراد به عنوان زمینه های سوء مصرف مواد مخدر شناسایی شده است و در این راستا نگرش ، فکر و سلامت روان افراد هم نقش مهمی در گرایش افراد به سوی مواد مخدر و روانگردانها دارد .

 

مظفری همچنین از افزایش مبلغ حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در سال 1400 خبر داد و گفت : میزان حمایت مالی از پايان نامه هاي دانشجویان كارشناسي ارشد يا دوره‏هاي عمومي پزشكي تا سقف سی و پنج ميليون ريال و رساله‏هاي دوره دكتري يا دوره‏هاي تخصصي پزشكي تا سقف هفتاد ميليون ريال افزایش یافته است.

 

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا  179 اولویت شامل  81 اولویت برای دوره دکترا و 98 اولویت برای دوره کارشناسی ارشد مربوط به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله دکتری مرتبط با حوزه مبارزه با عرضه و کاهش تقاضای مواد مخدر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای سال 1400 تعیین و ابلاغ شده و همه دانشجویان و اساتید می توانند جهت اطلاع از این اولویت ها به سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مراجعه نمایند .   

 

در این نشست رئیس مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با تشکر از اقدامات بسیار خوب علمی و پژوهشی در ستاد مبارزه با مواد مخدر از همکاری همه جانبه مرکز فارابی برای کمک به توسعه علم و دانش اعتیاد خبر داد و گفت : این مرکز پژوهشی با بهره گیری از ظرفیت بسیار بالای چهره های علمی و دانشگاهی آمادگی خود را برای هر گونه فعالیت اثربخش و تاثیر گذار در زمینه کاهش آسیب های مواد مخدر و روانگردانها اعلام می نماید.

 

«غلامعلی نیک پور»  اذعان کرد: علمی شدن مبارزه با مواد مخدر یک سیاست راهبردی و اثربخش است.

 

کد خبر 1042721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha