آزمون سنجش و ارزیابی داوران قرآن کریم در استان زنجان برگزار می شود

حجت الاسلام مرادخانی از برگزاری مرحله عملی(مهارت سنجی) آزمون سنجش و ارزیابی داوران قرآن کریم در روز پنج شنبه ۱۹ فروردین ماه جاری در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله عملی(مهارت سنجی) آزمون سنجش و ارزیابی داوران قرآن کریم در روز پنج شنبه 19 فروردین ماه جاری در زنجان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مرادخانی ادامه داد: در فرخوان این طرح 49 نفر داور ثبت نام نموده بودند که در ارزیابی اولیه 15 نفر از این داوران  شامل 7 نفر از خواهران و 8 نفر از برادران  به مرحله بعدی ارزیابی راه پیدا کردند .

 

وی افزود: در این مرحله روند داوری در  رشته های صوت و لحن و تجوید از طریق مجازی(ویدیو کنفرانس)  انجام خواهد گرفت و نتایج جهت ارزیابی نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

 

این مقام مسئول از اهداف این آزمون شناسایی و هدایت استعدادهای جدید به سمت داوری مسابقات قرآن کریم ، ایجاد شرایط یکسان برای بهره مندی تمامی علاقه مندان به داوری مسابقات و در نهایت افزایش اطمینان و اعتماد در بین شرکت کنندگان و دستگاههای برگزار کننده مسابقات از طریق شناسایی داوران  واجد صلاحیت های لازم در حوزه دانشی و مهارتی و ارتقای سطح داوری مسابقات قرآن کریم و همچنین استفاده از ظرفیت همه داوران عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مرادخانی افزود: این آزمون در چهار سطح شهرستانی، استانی، کشوری برگزارمی شود و شرکت کنندگان با ارسال فایل صوتی تلاوت و از طریق آزمون نظری(کتبی) سنجش اولیه شده و در صورت کسب حد نصاب لازم آزمون عملی(مهارت سنجی داوری) و در مرحله آخر مصاحبه علمی و تحلیلی (شفاهی)شرکت خواهند کرد و در صورت کسب حد نصاب های لازم برگزیده می شوند.

 

به گفته وی، افراد منتخب مدرک داوری مسابقات قرآن از مرکزا مور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت خواهند کرد و از این پس در مسابقات شهرستانی استانی و کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه فقط از داورانی استفاده خواهد شد که مدرک این آزمون را کسب کرده باشند.

کد خبر 1042840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha