نوروز امسال آمار تصادفات در جهرم ۵۲ درصد افزایش داشته است

خوشرو با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تصادفات ایام نوروز در جهرم گفت: در عيد امسال تصادفات شهري بيشتر از جاده ای بوده كه علت اصلي آن افزايش تردد بوده است.

«محمدرضا خوشرو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در برنامه نوروزی امسال تعداد كل ماموريت های انجام شده  ۸۷۹ ماموريت بوده كه نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزايش يافته است.

 

رئیس اورژان جهرم با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ در شهرستان جهرم، ۸۱ تصادف در شهر و ۶۴ تصادف در جاده رخ داده است، افزود: متاسفانه در سفر های نوروزی امسال، تصادفات شهری و جاده ای به ترتيب در مقايسه با سال گذشته، ۶۸ درصد و ۳۶ درصد افزايش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جديد ترددها بيشتر و اكثر تصادفات در حاشيه شهر اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: همچنان نقش موتورسیکلت در تصادفات شهری جهرم بسیار پررنگ است.

 

خوشرو با اشاره به آمار تصادفات جاده ای درمحورهای مختلف نیز بيان كرد: اكثر تصادفات جاده ای به ترتيب در محور های جهرم به شيراز، جهرم به لار و جهرم به قير بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مصدومين تصادفات شهری بيشتر از جاده ای بوده كه ۱۰۴ مورد گزارش شده است، عنوان کرد: اين در حالی است كه در سال گذشته ۶۸ مصدوم در تصادفات شهری داشته ايم.

 

رئیس اورژانس جهرم همچنین به آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای اشاره کرد و اظهار داشت: آمار فوتی های امسال در تصادفات جاده ای سه نفر بوده كه در محور جهرم به شيراز اتفاق افتاده است.

 

خوشرو همچنین به علت تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: سرعت بالا  و بی توجهی به جلو از علت های اصلی تصادفات در جاده بوده است.

 

رئيس اورژانس جهرم تعداد تماس های گرفته شده با اورژانس در تعطيلات نوروز را پنج هزار و ۱۹۴ مورد دانست و عنوان کرد: بیشترین تماس ها به دليل مشكلات قلبی و عروقی، ضربه های غیرمرتبط با تصادف، مسمومیت ها و ساير بيماری ها با اورژانس تماس گرفته اند.

 

وی در پایان به ماموریت بالگرد اورژانس جهرم در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: همين طور در ايام تعطيلات به دليل حوادثی مانند تصادف برای نجات جان پنج بيمار، بالگرد هوايی اورژانس به پرواز در آمد.

 

کد خبر 1042846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha