موج چهارم کرونا  به سرعت در حال پیشرفت است/ افزایش تعداد شهرستان های قرمز ایلام

صادقی فر با بیان اینکه تعداد شهرستان های استان با وضعیت قرمز به ۵ شهرستان افزایش یافته است، گفت: تعداد افراد مبتلا و بستری های ناشی از کرونا در شهرستان های مختلف استان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی تعداد افراد مبتلا و تعداد بستری های ناشی از کرونا در استان، شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

« جمیل صادقی فر» با بیان اینکه تا کنون شهرستان های آبدانان و دهلران در وضعیقت قرمز قرار داشتند، افزود: متاسفانه در سایه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا، شهرستان های ایلام و ایوان، چرداول نیز در وضعیت قرمز گرفته و تعداد شهرستان های استان با وضعیت قرمز به ۵ شهرستان افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان های بدره، مهران ،ملکشاهی، سیروان و دره شهر نیز از امروز نارنجی شده اند، گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۷ مورد بوده که در هفته دوم این رقم به ۱۵۶ مورد افزایش یافته و تعداد مبتلایان  در هفته اول تعداد ۵11مورد  بوده که این رقم در هفته دوم روند صعودی و افزایشی داشته و به ۱۲۷۷ مورد رسیده که  نشان دهنده روند افزایشی  شیوع کرونا در استان است.

 

صادقی فر با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت در استان و  کشور است، ابراز کرد:  استفاده از ماسک، خودداری از حضور دورهمی ها و مراسم عروسی و سوگواری بسیار ضروری است و استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام خاطرنشان کرد: در خصوص ابتلای شاغلین به بیماری کرونا از ابتدای سال تا ۱۳ فروردین ماه تعداد 92 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این رقم 4 نفر مربوط به بخش بهداشت، ۱۱ نفر مربوط به بخش درمان و ۷۷ نفر نیز مربوط به ادارات بانک ها و شرکت ها در سطح استان بوده است.

 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: از مردم عزیز هم استانی درخواست می شود که با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کرده و حتما از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتر داشته باشند.

کد خبر 1042932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha