توانمندسازی و مهارت افزایی بچه‌های مسجد اولویت کانو‌ن‌های فرهنگی هنری است

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اهتمام کانون‌های مساجد به موضوع« توانمندسازی و مهارت افزایی» گفت: ضرورت دارد که در انجام فعالیت‌ها انتظام و کیفی سازی صورت گیرد و دستیابی به قله‌ها به عنوان الگو را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید ستاد فهمای استان تهران صبح امروز(۱۶ فروردین) با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد فهمای کشور، «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما، «احد جاودانی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سرپرست قبلی و جدید این مجموعه برگزار شد.

 

در این جلسه که معاونین و مدیران اداره کل استان تهران نیز حضور داشتند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوشامدگویی به حضار حضور یافته در این نشست، بر لزوم اهمیت به فعالیت های دینی در کانون های مساجد تهران تاکید کرد و گفت: فعالیت های خوبی در مجموعه ستاد فهمای استان تهران در طول سالهای گذشته صورت گرفته است.

 

وی بر لزوم هم افزایی و پیشبرد برنامه ها تاکید کرد و از زحمات حجت الاسلام قدیریان، سرپرست سابق این مجموعه تشکر کرد و به سرپرست جدید ستاد فهمای استان تهران، بابت همه خدمات مستمر ایشان خیر مقدم گفت.

 

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد گفت: این مهم با سند تحول ستاد فهما، طبقه بندی، کیفی سازی و نظام مند شدن فعالیت های کانون ها به سمت ایجاد فضای رقابتی سالم حرکت می کند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به سند تحول ستاد هماهنگی کانون های مساجد گفت: طبقه بندی کانون ها که مقدمه کیفی سازی و نظامند شدن فعالیت ها است، باید به سمت ایجاد فضای رقابتی در کانون های فرهنگی هنری مساجد پیش رود.

 

وی با اشاره به شعار  سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» گفت: امسال فعالیت کانون ها در محور «توانمندسازی و مهارت افزایی» در قالب 12 رواق و 3 شبستان انجام می شود. فعالیت در حوزه دینی و مسجدی کار حساسی است به همین جهت ضرورت دارد که در انجام فعالیت ها یک انتظام و کیفی سازی صورت گیرد و دستیابی به قله ها به عنوان الگو را مد نظر قرار دهیم.

 

حجت الاسلام ارزانی بر لزوم ارتباط ستاد فهما با ادارات کل ارشاد تاکید کرد و ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اهتمام ویژه ای به همکاری دوسویه دارد.البته می توان این سلسله فعالیت ها را در عرصه های مختلف از جمله حضور در مراکز مختلف به ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد افزایش داده و تعمیق بخشید.

 

وی در ادامه با اشاره خدمات سرپرست سابق ستاد فهمای استان تهران گفت: فعالیت های ایشان در پیشبرد برنامه های تهران موجب شد که استان تهران در مناطق فهما رتبه اول را به دست آورد.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به رشد بسیار خوب کانون های تهران اضافه کرد: از میان 32 هزار اثر فاخر تولید شده ستاد فهما، 16 هزار اثر تولید جدید کانون های مساجد کشور است که مراکز مختلف مثل صدا و سیما از آنها هم اکنون استفاده می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: سرپرست جدید ستاد فهمای استان تهران که سالها از خدمات ایشان در ستاد فهمای استان خوزستان بهره مند بوده ایم و همچنان مسئول شورای سیاستگذاری ستاد فهما هستند، فضای کاری استانها را به خوبی می شناسند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین قدیریان طی سخنانی اظهار کرد: اکنون که فصل همکاری من به مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران به پایان رسیده است، ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی، امیدوارم شاهد رشد و ارتقای روزافزون کانون های مساجد باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1042938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha