آغاز فعالیت صندوق اعتباری خرد زنان روستایی بخش ارژن در بومگردی و جذب گردشگر

سیروسی گفت: صندوق اعتباری خرد زنان روستایی شهرستان شیراز در بخش ارژن اخیرا در حوزه بومگردی و جذب گردشگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (دوشنبه 16 فروردین) با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 200 زن روستایی در صندوق های خرد شیراز به خبرنگاران گفت: یک هزار و 230 زن روستایی شهرستان شیراز در ۳۲ صندوق اعتبارات خرد عضویت و مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: چهار صندوق زنان روستایی شهرستان شیراز در سال 99 تاسیس شد و در حال حاضر سرمایه صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی شهرستان شیراز، هفت میلیارد و 350 میلیون ریال است و در زمینه های مختلفی سرمایه گذاری می شود.

وی اضافه کرد: عمده فعالیت اعضای این صندوق ها در زیر بخش های دامداری، زنبورداری، قالیبافی، تولید لبنیات، ترشیجات و نان محلی، خشک کردن و بسته بندی سبزیجات، پرورش مرغ بومی، عروسک سازی، بافندگی، ریسندگی، گیاهان دارویی و کیک و شیرینی پزی است.

سیروسی با اشاره به ابتکار صندوق اعتباری خرد زنان روستایی شهرستان شیراز در بخش ارژن بیان کرد: این صندوق اخیرا در حوزه بومگردی و جذب گردشگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت صندوق کار آفرینی امید در اعطای تسهیلات ارزان قیمت میان مدت به صندوق های اعتباری زنان روستایی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی موفق تر از قبل عمل کنیم. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ادامه داد: با بیان اینکه سهم زنان ایران در اشتغال بخش کشاورزی 11 درصد است و این سهم در دنیا به 40 درصد رسیده است و باید زمینه شکوفایی زنان در بخش کشاورزی را تقویت کنیم.

کد خبر 1042947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha