طرح پویش محله همدل در ماه مبارک رمضان اجرا می شود/ بهره گیری از ظرفیت ۴۲۰ روحانی در اجرای برنامه های ماه رمضان

حجت الاسلام فتاحی با بیان اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان مطابق دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا در استان ایلام اجرا می شوند، گفت: پویش محله همدل در ماه مبارک رمضان در راستای پیگیری امورات مردم با محوریت روحانیون و ائمه جماعت برگزار می شود.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در حاشیه جلسه هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان در این استان، اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت های دینی و مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در سال جاری با محوریت برنامه های قرآنی و تفسیر قرآن کریم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام «محمد فتاحی» گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم است، محور اصلی برنامه های ماه مبارک رمضان قرآنی خواهد بود که این برنامه شامل فعالیت های قرآنی در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی و  تفسیر قرآن کریم با همکاری صدا و سیمای مرکز ایلام، جزء خوانی قرآن کریم به صورت روزانه و پخش از صدا و سیمای مرکز استان به صورت زنده، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان کشوری و پخش از صدا سیما و  برنامه های دیگری که از طریق موسسات قرآنی استان اجرا می شود، خواهد بود.

 

وی از اجرای پویش محله همدل با هدف ارتقاء سطح فرهنگی محلات خبر داد و افزود: این پویش، در سطح محلات مختلف شهرها و روستاهای استان با حضور روحانیون اعزامی، مستقر و طرح هجرت  برگزار می شود، در این پویش برنامه های عام المنفعه  از جمله اجرای طرح مواسات، برنامه های کمکی معیشتی، پیگیری مشکلات و مسائل مردم  و رسیدگی به مشکلات درمانی با کمک دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرایی و فرهنگی اجرا می شود.

 

فتاحی  با بیان اینکه این طرح با محوریت روحانیون در سطح محلات اجرا می شود، تصریح کرد: پشتیبانی های لازم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی  و همکاری بنیادها و دستگاه های اجرایی مختلف استان انجام می شود و هیئت های مذهبی و موسسات قرانی در این امر نیز مشارکت دارند.

 

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از ظرفیت بیش از  ۴۰۰ روحانی اعزامی، ائمه جماعت و مستقر طرح هجرت در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان استفاده می شود، یادآور شد: برنامه ها و فعالیت های ماه مبارک رمضان  با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در استان،  مطابق با دستورالعمل ها و نظر ستاد مبارزه با کرونا اجرا می شود.

 

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر  استفاده از شبکه های اجتماعی و تبلیغی استان در راستای اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان سال جاری، بیان کرد: در همین راستا در برنامه های ماه مبارک رمضان از ظرفیت ۵۵ نفر از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم، ۲۵۰نفر از روحانیون ائمه جماعت بومی استان و ۱۱۵ نفر از روحانیون مستقر و طرح هجرت در سطح استان استفاده خواهد شد.

 

حجت الاسلام فتاحی در پایان با تاکید بر اجرای برنامه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه های ماه مبارک رمضان سال جاری با برنامه ریزی های انجام شده از طریق فضای مجازی با محوریت ترویج فرهنگ دینی و اسلامی برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1043106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha