اوج‌گیری کرونا و افزایش مناطق نارنجی در خراسان جنوبی

مهدی زاده از اوج‌گیری کرونا و افزایش مناطق نارنجی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۸۱ بیمار جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (۱۶ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا شهرستان های بیرجند، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی شیوع قرار گرفته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این استان وارد پیک (موج) چهارم کرونا شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۸۱ بیمار جدید شده است.

 

وی افزود: ۱۵نفر از این بیماران کرونایی در بیمارستان بستری هستند و ۶۶ بیمار از طریق نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

 

مهدی زاده بیان کرد: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید بر اثر کرونا، تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۷۱ نفر رسید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که آزمایش کرونای ۷۸ نفر مثبت شده است.

 

وی گفت: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی یک نفر وخیم است.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) است. این استان در حال حاضر هیچ شهرستان آبی (کم خطر) ندارد.

کد خبر 1043114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha