کانون «اسوه»؛ از درخشش در جشنواره‌های فیلم و مستند تا حضور در خط مقدم کمک‌های مومنانه

کانون فرهنگی هنری «اسوه» در طول سال‌های گذشته با انجام فعالیت‌های مختلف هنری، تولید فیلم، فناوری، جهادی علمی در طرح ملی«ایران قوی» و جشنواره‌های متعدد توانسته در سطح استانی و ملی خوش بدرخشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگي هنري «اسوه»، با هدف نشر و ترويج ارزش های دينی و اعتلای هر چه بيشتر شعائر الهي در سايه مسجد اعظم واقع در محله وصفنارد فعاليت مي کند.

 

این کانون فرهنگی هنری در طرح ملی«ایران قوی»، امتیاز 18685 از 20 هزار امتیاز کسب کرد و با دارا بودن 639 عضو در این طرح کشوری در سال ۹۹ به عنوان دومین کانون برگزیده کشور و رتبه اول در رواق فیلم سازی بخش مستند معرفی شد و در طول سال های گذشته نیز توانسته در محورهای هنری، تولید فیلم، فناوری، جهادی علمی و همدلی در سطح استانی و ملی خوش بدرخشد.

 

کانون فرهنگی هنری اسوه که با همت تعدادی از جوانان و نوجوانان انقلابی محله وصفنارد در مسجد اعظم تاسیس شد، اولین فعالیت خود را با برگزاری دوره های های احکام، روانخوانی و روخوانی قرآن، کلاس های تقویتی درسی، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری در خردادماه سال 1391 شروع کرد و در طول این سال ها توانست بستر پرورش تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان محله وصفنارد را فراهم کند.

 

«مصطفی گلشن»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مسجد خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون فعالیت های کانون فرهنگی هنری «اسوه» مسجد اعظم گفت: اعضای این کانون توانسته اند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری حائز رتبه شوند که کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری، مسابقات علمی و المپیاد، برگزیده شدن در مسابقات قرآن کریم، احکام و نهج البلاغه، حائز رتبه برتر در جشنواره مردمی «عمار» و کانون برگزیده در  رواق فیلم سازی بحش مستند در طرح ملی«ایران قوی» از جمله افتخارات اعضای این کانون است.

 

 

 

فعالیت های کانون فرهنگی هنری «اسوه» در عرصه فیلم سازی و مستند کوتاه در سال های گذشته تحت عنوان گروه فیلم سازی «رایان مدیا» انجام می شود و یکی از مستندهای کوتاه این کانون که طرح ملی «ایران قوی» نیز رتبه برتر کشوری را کسب کرد، مستند«ناتمام» بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «اسوه»، پیرامون موضوع این مستند گفت: این مستند روایتگر روزهای نخست به وجود آمدن داعش در سوریه است که چگونه بسیاری از مردم اسیر رسانه های استکباری می شوند و از حقیقت فتنه ای که در کشور آغاز شده است، دور مانده اند و داستان این مستند توصیف رسالت سنگینی است که شهید هادی باغبانی و همکارانش بر دوش خود احساس کردند و مردانه پا در میدان عمل گذاشتند و به عنوان اولین گروه مستندساز به سوریه رفتند و اولین تصاویر را از اوضاع این کشور و حوادث جنگی تازه را ثبت و ضبط کردند، که شهید باغبانی، مستندساز و سرپرست گروه فیلم برداری در سال ۹۲ در حومه دمشق به شهادت رسید.

 

به گفته گلشن از دیگر آثار تولید شده کانون «اسوه» مستند «اسوه» در مورد زندگانی شهدای مدافع حرم و «بت شکن»، پیرامون فعالیت های بچه های مسجد در بحث مبارزه با بیماری کرونا است که در جشنواره عمار نیز حائز رتبه برتر شد.

 

کانون «اسوه» در طول سال های گذشته در زمینه مبارزه با اعتیاد نیز اقدامات قابل توجهی در محورهای پیشگیری، راهنمایی، مشاوره، حمایت مادی و معنوی از مردم محله داشته است،تا گامی در درمان بیمارانی که به این دچار شده اند، برداشته و اسباب آرامش خاطر مردم محله فراهم شود.

 

یکی از بخش های فعال این کانون هیئت حضرت علی اصغر(ع) است که در محرم‌الحرام ۱۳۹۸ تاسیس شد و قبل از کرونا با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه شب میزبان یکی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم کشور بود و آیین برگزاری مراسم خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا نیز از دیگر برنامه‌های شاخص این هیئت در سال های گذشته بوده است.

 

 

 

 

پس از همه گیر شدن ویروس منحوس کرونا، نهضتی جهت مبارزه با این ویروس برپا شد که کانون فرهنگی هنری «اسوه» در سطح محله وصفنارد و منطقه ۱۷ از پرچمداران مبارزه با کرونا بوده است. به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری «اسوه»، این کانون با تولید حدود 40 هزار ماسک و یک هزار لیتر محلول ضدعفونی در روزهای ابتدایی همه گیری کرونا و توزیع در بین مردم محله و منطقه گام بزرگی در مهار این بیماری برداشت که این اقدامات در چندین مرحله انجام شد. همچنین در چندین مرحله آبمیوه طبیعی به همت بچه های کانون تهیه و در بیمارستانهایی که بیماران کرونایی بستری هستند، توزیع شد.

 

 

 

 

 

گلشن ادامه داد: همچنین، فعالان کانون فرهنگی هنری «اسوه»، در راستای مبارزه با این ویروس، اقدام به ضدعفونی معابر محلی، مغازه ها و درب خانه ها و مجتمع های مسکونی در سطح منطقه و محله نمودند تا بخشی از دغدغه های مردم محله کاهش یابد.

 

 

 

 

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مستمندان و خانواده های کم برخوردار کانون فرهنگی هنری «اسوه» از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در 5 مرحله اقدام به پخش ارزاق جهت کمک به خانواده های بی بضاعت و مستمند کرد و با طرح های همچون ایستگاه سلامت،طرح خیرات ماسک،طرح اطعام علوی، طرح اطعام فاطمی، خرید مایحتاج افراد سالخورده گامی در جهت دستگیری از محرومین برداشت.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «اسوه»، در این رابطه گفت: در طول یکسال گذشته بالغ بر 151 میلیون تومان برای کمک های مومنانه هزینه شد که تمامی این مبالغ از طریق اعضای کانون و کمک های مردمی در سطح منطقه جمع آوری شده است.

 

 

 

 

پس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برتلاش برای قوی شدن کشور به همت جوانان، کانون فرهنگی هنری «اسوه» همانند دیگر بچه های مسجد با تکیه به قدرت الهی در راه پیشرفت و تعالی ایران اسلامی با ایجاد کارگروه های مختلف و با بهره گیری از ظرفیت های محله و مسجد، برنامه ریزی متناسب با این هدف بزرگ را انجام دادند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «اسوه» گفت:بچه های کانون اسوه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در محورهای اشتغال زایی، محرومیت زدایی، افزایش سطح سواد و آگاهی مردمی، جهاد علمی، خودسازی وارد عمل شدند و هم اکنون نیز با جدیت و پشتکار اعضای کانون در حال انجام وظایفشان هستند.

 

 

 

 

 

گلشن با اشاره به کسب امتیاز18685 از(از20 هزارامتیاز) از سوی کانون «اسوه» در طرح «ملی ایران قوی» افزود: این طرح که در سال 99 اجرا شد، در شناسایی نیروهای خبره و مستعد مساجد در سراسر کشور تاثیر قابل توجه ای داشته است، به گونه ای که اجرای این طرح در کانون «اسوه» موجب شد که  تعدادی از نوجوان استعدادهای خودشان را در رواق فناروی بویژه طراحی سایت و همچنین تولید فیلم و مستند بروز کنند و تعدادی از جوانان با انگیزه با توجه به رواق همدلی در پخش ارزاق در بین نیازمندان و اهداء هر بسته به نیابت از یک شهید محله و شهدای شاخص فعالیت کنند. همچنین گروه سرود نجم الهدی وابسته به کانون نیز تولیدات مذهبی و انقلابی ارایه کردند.

 

اجرای طرح هایی همچون «شنبه های با کتاب» با هدف توسعه و ترویج کتابخوانی و انجام فعالیت در محورهای اجتماعی، سبک زندگی، بصبرت افزایی،برنامه های اعتقادی،آموزش نماز، اردویی و گردشگری، ورزش و سلامت، قرآن و عترت،آموزش و توانمندسازی،شبکه سازی و فضای مجازی از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری «اسوه» برای گروه سن نوجوان و جوان است که می توان به آنها اشاره کرد.

 

کد خبر 1043162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha