امروز مساجد سنگر مجاهدان در راه خدا در عرصه فرهنگی است/ ضرورت تاثیرگذاری  پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در فضای مجازی

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خلوتی صف نماز جمعه و مسجد موجب خوشحالی دشمنان می شود، گفت: پیشکسوتان جبهه و جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت، لازم است که امروز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان، وارد عرصه میدان فرهنگی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در اردوی معنویت افزایی مسئولان و کارکنان  سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اظهار کرد: جایگاه شهدا و خانواده های شهدا در نظام اسلامی، جایگاه ویژه ای است، این نگاه در نظام اسلامی، نگاهی متعالی است و  همه در انتظار این هستیم که خداوند به ما چنین توفیقی  عنایت فرماید که به شهدا ملحق شومی.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  ابراز کرد: کسانی که وارد عرصه جهاد فی سبیل الله شدند و به شهادت نرسیدند نیز جایگاه بزرگی دارند، خداوند متعال در سوره صف آیه یازدهم، دوازدهم و سیزدهم این موضوع را مطرح می‌کند و مؤمنین را به تجارتی راهنمایی  می کند که از عذاب دردناک عذاب بزرگ نجات می دهد.

 

وی تصریح کرد: خطاب خداوند متعال در این آیات مومنان هستند، کسانی که در باطن و ظاهر به خدا ایمان آورده اند، یعنی ایمان لقلقه‌ی زبان نباشد،  خداوند توفیق داده که شما مجاهد فی‌سبیل‌الله باشید، کسی که در این عرصه جوانی خود را سپری کرده یا ورود به این عرصه پیدا کرده است، باید بداند که این مقطعی و فصلی از یک عمر تشکیلاتی نیست، همانگونه که ایمان باید  استمرار  داشته باشد، مجاهدت مجاهدان نیز باید استمرار داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام افزود: جایی‌که ایمان استمرار دارد این مجاهدت هم استمرار دارد، منتها شرائط آن متفاوت است، البته ما باید همواره آمادگی جهاد را در خود تقویت کنیم و  هر لحظه‌ای که نیاز شد آماده جهاد باشیم، ما مقطعی در دنیا هستیم، دنیا می‌گذرد و نیک عاقبت کسی است که بهشت و رضوان الهی را کسب کند و او برنده است، باید تا جوانی و نشاط در انسان وجود دارد باید بهره‌ی بیشتری از ایمان ببرد و ایمان و ارتباط خود را با خدا تقویت کند.

 

وی یادآور شد: انسان طبیعتا منفعت‌طلب است، سود انسان از جهاد در راه خدا، آمرزش گناهان، جایگاه بهشتی و فوز عظیم است، برادر رزمنده‌ای که وارد عرصه جهاد شده ای، در دفاع از نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان سرباز ولی‌فقیه وامام‌زمان(عج) بخشی از عمر خود را در سنگرها در سختی‌ها سپری کرده ای، خداوند می‌فرماید پایان کار توی رسیدن به فوز عظیم است،  مجاهد فی‌سبیل‌الله پای‌بند به آن پیمانی است که خداوند وعده داده است ولو اینکه به شهادت نرسد، ولی مقام شهید را دارد هرچند با مرگ طبیعی بمیرد و این وعده الهی است خداوند می‌فرماید به فوز عظیم  می رسد و این جایگاهی است که خداوند به شما توفیق داده است  ولی باید قدر این نعمت را بدانید.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: خداوند متعال خطاب به انسان می فرماید که ای انسان بهای تو جز بهشت نیست و خود را به کمتر از بهشت نفروش، در این وادی دنیاگرایی  که خیلی‌ها با هم مسابقه دارند و حلال و حرام الهی را رها کرده اند و دنبال تکاثر اموال هستند،  شما مجاهدان اندوخته و گنجینه پربهایی دارید که خداوند متعال به شمار ارزانی داشته است و آن قرار گرفتن در راه خدا و شهدا است.

 

وی تصریح کرد: همین اندازه که خداوند متعال در یک مقطعی از زمان و در یک شرائطی به ما توفیق داد که به‌عنوان ادامه دهنده راه به شهدا بمانیم، به‌عنوان مجاهد فی‌سبیل‌الله در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کنیم، به‌عنوان پاسدار و بسیجی از جمهوری اسلامی دفاع کنیم، امروز باید قدر این نعمت را بدانیم، تکلیف ما شما تمام نشده‌ و ادامه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: در شرایطی قرار گرفته ایم که در محاصره فرهنگی هستیم و پیشکسوتان راه جهاد و جبهه می توانند در عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش آفرین باشند، مساجد سنگر هستند و امام راحل بر این امر تاکید داشته اند، اگر دیروز قلاویزان، مهران و بازی دراز سنگر  دفاع از نظام اسلامی بوده است، امروز سنگر ما در عرصه فرهنگی مسجد است، در سنگر مسجد با تمام توان از ارزش های دینی و خون شهدا دفاع کنیم، دشمن می خواهد مسجد و نماز جمعه خلوت شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه خلوتی صف نماز جمعه و مسجد موجب خوشحالی دشمنان می شود، افزود: اگر غیرت دینی ما به جوش بیاید هیچ موقع اجازه نمی دهیم که صف نمازگزاران ما در خانه خدا خلوت شود، باید تلاش کنیم مساجد خالی نباشند و این وظیفه و رسالتی بزرگ برای مجاهدان فی سبیل الله است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان جبهه و جهاد، وارد عرصه میدان فرهنگی شوند، گفت: ما باید ارتباط خود را با امام زمان(عج) حفظ کنیم، اگر امام زمان(عج) از ما راضی باشد، موفق خواهیم بود، اگر به تکلیف خود عمل کنیم ما در دل امام زمان(عج) جای خواهیم داشت و ایشان هم ما را در انجام وظیفه و تکلیف خود یاری خواهد رساند.

 

امام جمعه ایلام گفت: اگر کار و فعل انسان رنگ خدایی پیدا کند، خداوند متعال محبت انسان را در دل دیگران جای خواهد داد، این گذشته پرافتخار جهاد در راه خدا، چیزی نیست که با ثروت مادی قابل مقایسه باشد و این نعمتی است که خداوند به شما سبزپوشان مدافع نظام اسلامی، داده است و باید قدر آن را بدانید و این مسیر به طور قطع در ادامه راه شهدا خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات باید زمینه ای فراهم شود که افراد دلسوز و کارآمد در این عرصه  ورود پیدا کنند و  پاسخگوی نیاز جامعه باشند، خاطرنشان کرد: پیشکسوتان جبهه و شهادت در فضای حقیقی و مجازی باید تاثیرگذار باشند و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته کوشش کنند.

کد خبر 1043222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha