راه یابی ۱۵۰ اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری 

حسین اسحاقی گفت: ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی» گفت: 150 اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این باره، افزود: دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری به دلیل تقاضای زیاد علاقمندان 2 مرحله تمدید شد.


وی با بیان این مطلب که جشنواره هرساله در یک رشته برگزار می شود، تصریح کرد: امسال نیز این جشنواره تحت عنوان«داستان کوتاه » برگزار می‌شود که با استقبال بی نظیر مردم مواجعه شد.


اسحاقی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مکتب شهید، شهادت دانست و ابراز کرد: سعی داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که این جشنواره توسط موسسه «دیار شهسواران» و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همزمان با اختتامیه دومین جشنواره ملی شهید شهسواری، دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز راه‌اندازی می شود.


وی عنوان کرد: این جشنواره به دلیل شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا همچون دیگر برنامه های هنری به صورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره، پس از بررسی و داوری آثار، آیین اختتامیه بصورت انلاین از طریق فضای مجازی برگزار می شود.



شایان ذکر است؛ شهید محمد شهسواری را ملت بزرگ ایران با آن فیلمی می‌شناسند که وی با دست‌های بسته هنگامی که در اسارت نیروهای بعثی بود، فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد و در وصفش چه خوب گفت؛ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود.

کد خبر 1043290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha