ما امروز نیازمند الگوهای پیوند دهنده نماز، خانه و خانواده هستیم

طالبی با اشاره به اهمیت توجه به الگوهای نماز گفت: ما امروز نیازمند الگوهای پیوند دهنده نماز، خانه و خانواده هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدعلی طالبی» امروز در مراسم بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز  در بخش دانش آموزی در استان یزد گفت: در استان یزد شاهد اقدامات خوبی در زمینه نماز و مدارس بوده ایم که نمونه این اقدام حضور خیرین در بخش نماز و مفروش کردن نمازخانه های مدارس در استان هستیم.

وی افزود: نگاه صرفا اداری و تشکیلاتی به بحث نماز کافی نیست بلکه نیازمند الگوهای پیوند دهنده خانه، نماز و خانواده هستیم که می توانیم از طریق آموزش و پرورش، جامعه و خانواده ها به جامعه معرفی کرد و اقدام خوبی در این راستا انجام دهیم.

استاندار یزد بیان کرد: ما در استان یزد شاهد این الگوهایی بوده ایم که اقدامات خوبی برای آوردن جوانان و نوجوانان به پای نماز بوده ایم.

وی با اشاره به مفهوم عام نماز گفت: این که نماز باعث شود ما به ابعاد مختلف نیازهای معنوی دانش آموزان و خانواده ها توجه کنیم امری اساسی است و امروز با وجود نظام تعلیم و تربیت گسترده و پیوندهای بین حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش و فضای مختلف برای ارتباط بیشتر با نظام آموزش و پرورش می توانیم زمینه توجه بیشتر و بهتر به این بعد را داشته باشیم.

طالبی گفت: هرگونه ورودی به نظام تعلیم و تربیت باید در چارچوب برنامه و در هماهنگی لازم با سایر برنامه های آموزش و پرورش باشد اما این فضا می تواند به ما کمک کند تا اصالت معنوی خود را تقویت کرده و بر برابر تهاجم ها مقابله کنیم و بتوانیم از طریق دانش آموزان و خانواده ها این نقش را تقویت کنیم.

کد خبر 1043342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha