ماموریت اصلی ما ترویج نماز است

حاجی میرزایی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اهمیت توجه به بحث نماز گفت: ماموریت اصلی ما ترویج نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن حاجی میرزایی » دقایقی پیش در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش آموزی در استان یزد گفت: نماز با همه ارکان زندگی ما پیوند عمیق دارد.

 

وی افزود: یکی از واقعیت های قابل مشاهده، تفاوت ها و تمایزها است و برای رمز گشایی از این تفاوت ها باید دید که چگونه تمدن یک جامعه شکل می گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باور بر این است که همه داشته های انسان، محصول نظام یادگیری است و انسان ها به دلیل یادگیری های گوناگون با هم تفاوت دارند و فاصله بین ناآگاهی تا آگاهی با یادگیری تکمیل می شود و یادگیری به مدد معلمین صورت می گیرد.

 

حاجی میرزایی بیان کرد: نخستین معلم خداوند و پس از او نیز تمامی ائمه و تمامی هستی برای ما معلم هستند و تجلیات الهی نیز حاوی یادگیری هستند.

 

وی ادامه داد: یادگیری در کنار معلم به ابزارهایی نیازمند است که شامل سمع و بصر و فواد است و معلمین نیز از طریق این ابزارها حرف می زنند و انسان ها نیز به میزان بهره مندی از آنها با هم متفاوت می شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: چاره غفلت، ذکر است.

 

وی گفت: ما مسئولیم که این سه ابزار « سمع و بصر و فواد» خوب کار کند و برای این که خوب کار کند باید برای جلوگیری از غفلت، ذکر را داشته باشیم.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: حقیقت نماز، ذکر است و ذکر، زداینده غفلت  است و در این صورت می توانیم از این سه ابزار به خوبی استفاده کنیم و فرهنگ غنی تر و انسان شایسته تر داشته باشیم که نقطه غنیمت اینجاست.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با نماز می توانیم به همه چیز  برسیم زیرا نماز شاهکار خلقت و زیبنده ترین شکل پیوند مخلوق و خالق و عرض ارادت و اشتیاق به خداوند است.

 

وی افزود: حقیقت کار ما اینجا جلوه گری می کند و ماموریت ما است تا نماز را ترویج کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عرصه فضای مجازی مجال گسترده ای به ما داد تا خدمات مربوط به نماز عرضه شود.

 

کد خبر 1043403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha