حضور داوطلبان متخصص و توانمند شوراهای اسلامی  و رونق انتخابات

حضور افراد توانمند و متخصص برای کرسی های شورای اسلامی روستا باعث افزایش میزان مشارکت روستائیان در انتخابات خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امسال انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان در 34 شهر و 995 روستا با جمعیت بالغ بر 20 خانوار و 100 نفر جمعیت برگزار می شود.

 

انتخابات شوراهای اسلامی روستا با توجه به اینکه 47.6 درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهد بسیار حائز اهمیت است و مردم می توانند با انتخابات افراد کاردان و پرتلاش به روستاهای خود رونق بدهند.

 

در استان گلستان سه هزار و 320 کرسی شورای اسلامی روستا وجود دارد که مشارکت حداکثری در انتخابات باعث می شود که افراد توانمند و با کفایت تر به این کرسی های شورای اسلامی روستا برسند.

 

افرادی که برای شوراهای اسلامی  روستا در استان انتخاب می شوند باید برنامه ریزی لازم برای توسعه و عمران روستا داشته باشند، در سال های اخیر مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها برای یافتن اشتغال یکی از موضوعاتی که به عنوان دغدغه روستائیان مطرح است.

 

قطعا انتخاب افراد متخصص در شوراها می تواند زمینه شکوفایی روستاها را برهم بزنند و باعث رونق اقتصاد روستائیان و مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها شود.

 

بهره گیری از پروژه های نمونه موفق روستایی مثل وامنان که در حوزه زعفران گام برداشته و یا عطاآباد که در زمینه تولید مبل در کشور به یک برند رسیده و بررسی مسیر موفقیت در این روستاها می تواند منجر به رونق روستاها شود.

 

البته برای رسیدن به این مهم باید مردم روستا به افرادی رای بدهند که ظرفیت های روستا را به درستی بشناسد و بتواند برای بهره گیری از ظرفیت های روستا به دهیاری کمک کند.

 

*توسعه روستا در گرو انتخابات افراد متخصص و دلسوز در انتخابات شوراها

 «علی نصیبی» در این باره می گوید: از جمعیت استان گلستان 871 هزار و 541 نفر در روستاها زندگی می کنند و از نظر جمعیت روستایی در کشور استان دوم به شمار می رویم.

 

مدیرکل امور روستایی و شورها استانداری گلستان ادامه داد: انتخابات در مسیر توسعه روستاها حائز اهمیت است و انتخاب افراد کاربلد، دلسوز و متعد می تواند رونق روستاها را دوچندان کند.

 

نصیبی یادآور شد: انتظار داریم افراد توانمند از جوانان، نخبگان، بانوان و کارآفرینان حتما به بخشداری ها و دفاتر خدمات روستایی مراجعه و نسبت به ثبت نام شوراهای اسلامی روستا اقدام کنند.

 

*متخصصان و نخبگان برای شوراهای روستا داوطلب شوند

«امان قلیچ شادمهر» سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان نیز می گوید: از نخبگان و متخصصان استان درخواست داریم برای خدمت صادقانه به مردم شریف روستا با چهار روش مشخص شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان ادامه داد: مردم از اقوام مختلف می توانند با شناخت کافی از داوطلبان و توانمندی های آنها نسبت به مشارکت در انتخابات اقدام کنند و قطعا برسر کار آمدن افراد دلسوز باعث توسعه روستاها می شود.

 

شادمهر یادآور شد: داوطلبان تا 22 فروردین فرصت دارند که نسبت به ثبت نام برای کرسی های شورای اسلامی روستای استان گلستان اقدام کنند و درخواست ما این است با توجه به شیوع ویروس کرونا داوطلبان ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و از روش های غیر حضوری برای ثبت نام استفاده کنند.

 

یکی از موضوعاتی که باعث افزایش مشارکت در انتخابات می شود، آسیب شناسی انتخابات است که «غلامرضا منتظری» در این زمینه می گوید: بررسی آسیب های انتخابات گذشته اتفاق افتاده و تلاش خواهیم کرد این نقاط ضعف و آسیب را در این انتخابات پیشرو برطرف کنیم.

 

*آسیب شناسی انتخابات گذشته

رئیس شورای نظارت بر انتخابات شهر و روستای گلستان متذکر شد: تمام دغدغه ما این است که بتوانیم اعتمادآفرینی را در نحوه برگزاری انتخابات تقویت کنیم و این مهم با اصل قانون مداری در بدنه برگزاری انتخابات رقم خواهد خورد.

 

منتظری گفت: انتخابات این دوره با دوره های گذشته متفاوت خواهد بود و از آنجایی که نقاط ضعف را شناسایی کردیم شرایط بهتری خواهیم داشت.

 

انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان گلستان از آنجا حائز اهمیت است که 60 درصد از پروژه های عمرانی استان در روستاها تعریف شده است و از سویی دیگر روستاهای استان جاذبه های زیادی برای توسعه گردشگری و توسعه صنایع دستی دارد.

 

از سویی دیگر خودکفایی مردم روستایی و رونق روستاها با توجه به نزدیکی روستاهای استان به شهرها باعث رونق اقتصادی بخش های مختلف در جامعه و بهبود وضعیت معیشت جامعه می شود.

 

گفتنی است که داوطلبان کرسی شورهای اسلامی روستا می توانند از طریق چهار شیوه  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

براساس اطلاعیه وزارت کشور داوطلبان می توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی که در پورتال وزارت کشور بارگذاری شده است نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

روش دیگر به شکل ثبت نام از طریق نسخه وب و دریافت کد رهگیری و همچنین ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت است.

 

چنانچه داوطلبان به این روش ها دسترسی نداشته باشند در نهایت ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به بخشداری ها تا 22 فروردین انجام دهند.

 

کد خبر 1043375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha