دومین جشنواره «در امتداد لاله‌ها» در خوزستان برگزار می‌شود

دومین جشنواره استانی «در امتداد لاله‌ها» با محوریت ایثار اجتماعی به همت بنیاد شهید و حوزه هنری و همکاری برخی ادارات فرهنگی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حسن نورانی» امروز (سه‌شنبه 17 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری جشنواره «در امتداد لاله‌ها» که در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از رسالت‌های نهادهای فرهنگی جریان‌سازی در خصوص مسائل مهم فرهنگی است که از طریق آن می‌توان جامعه را بیمه و در راه درست هدایت کرد و از زحمات و ایثارگری شهدا، مردم و همه کسانی که ذی‌نفع بودند در ترویح فرهنگ ایثار و شهادت پاسداری شود.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یکی از برترین فرهنگ‌ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: همه ما در این وظیفه اجتماعی مسئولیت داریم و باید آن را به سرانجام برسانیم.

 

وی اضافه کرد: استفاده از واژه‌های مقدسی همچون ایثار، ایثار اجتماعی، شهید، شهادت، مقاومت و ... به طور قطع ارزش والایی دارد و به تبع آن استفاده از هنر می‌تواند زیبایی و تاثیرگذاری آن را بیشتر کند و در نهایت ماندگاری آنها را رقم بزند.

 

نورانی با بیان اینکه دومین جشنواره استانی «در امتداد لاله‌ها» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیری حوزه هنری خوزستان برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم این حرکت فرهنگی در سال‌های آینده به صورت ملی برگزار شود و یک جریان‌سازی در سطح ملی داشته باشیم

 

وی عنوان کرد: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌های فرهنگی همچون معاون فرهنگی شهرداری اهواز، صدا و سیما، سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مشارکت می‌کنند.

 

«محمد شهباز» نیز با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع ایثار اجتماعی جهت تزریق روحیه نشاط و نوع‌دوستی به جامعه ابراز کرد: در این راستا می‌طلبد رسانه‌ها کمک کنند تا آثار برگزیده انتشار پیدا کنند و دیده شوند.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه به‌ دنبال این هستیم که این جشنواره در فضای فرهنگی و ادبی استان یک جریان‌سازی ایجاد کند ادامه داد: گرچه شهادت والاترین ایثار اجتماعی است، اما موضوعات ایثار اجتماعی بسیار گسترده‌تر است و تلاش شود این گستره موضوعات را به مخاطب منتقل کنیم تا آثار متنوعی به دست ما برسد.

 

همچنین «آرش ساربان» تصریح کرد: جشنواره دوسالانه «در امتداد لاله‌ها» گرامیداشت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس و با نگاه ویژه به ایثار اجتماعی برگزار می‌شود که لازمه این روزهای کشور ما است.

 

دبیر اجرایی جشنواره «در امتداد لاله‌ها» با بیان اینکه منظور از ایثار، صرفا شهادت نیست و ما در هر عرصه‌ای در کشور نیاز به ایثار اجتماعی داریم اذعان کرد: این جشنواره در پنج بخش هنری شامل شعر )کلاسیک و گویشی)، سرود، نماهنگ، عکس، پوستر و نماهنگ برگزار می‌شود.

 

وی موضوعات این جشنواره را شامل ایثار اجتماعی، شهید و شهادت، مقاومت و زنان ایثارگر دانست و بیان کرد: فراخوان عمومی این جشنواره 21 فروردین منتشر می‌شود و مهلت ارسال آثار تا 21 خرداد است؛ اختتامیه جشنواره نیز یکم تیر همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 

ساربان با اشاره به اینکه تمام امورات این جشنواره به‌صورت مجازی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: همچنین جهت ارتقای سطح علمی شرکت‌کنندگان، کارگاه‌های آموزشی سه روزه به‌صورت مجازی و در رشته‌های شعر کلاسیک و گویشی، کارگردانی نماهنگ، عکاسی دیجیتال، طراحی پوستر و آهنگ‌سازی سرود برگزار می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در این جشنواره آثاری که در 2 سال اخیر تولید شده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرند یاد آور شد: پوستر نماهنگ بخش جدیدی است که به جشنواره اضافه شده و در بخش شعر مسابقه‌ای توسط کانون پرورش فکری خوزستان ویژه رده سنی هفت تا ۹ سال در ذیل این جشنواره برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1043461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha