دورهمی‌های خانوادگی دلیل اصلی انتشار ویروس کرونا هستند

جهانگیری با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی دلیل اصلی انتشار ویروس کرونا هستند گفت: اقدامات پیشگیرانه با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در اماکن عمومی شهرستان اندیمشک با قاطعیت صورت می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ فروردین) در نشست ستاد کرونا شهرستان اندیمشک، ضمن اشاره به دلایل انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: دورهمی‌های خانوادگی دلیل اصلی انتشار ویروس کرونا هستند.

 

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه ضرورت دارد شهروندان از حضور در دورهمی‌های خانوادگی خوددای کنند افزود: اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستان، در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی و همچنین مراسمات عروسی و عزا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

وی اذعان کرد: اقدامات پیشگیرانه با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در اماکن عمومی شهرستان اندیمشک با قاطعیت صورت می‌گیرند.

 

«سید عطاالله موسوی» نیز با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی با قدرت و جدیت در شهرستان اندیمشک دنبال می‌شود تصریح کرد: علاوه بر اقدامات گذشته در قالب گروه‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی که در طرح شهید سلیمانی اجرا می‌شوند، رزمایش‌هایی به صورت ویژه توسط بسیجیان اندیمشک از امروز به مدت یک هفته برای مقابله با ویرویس کرونا اجرا و در صورت نیاز اجرای آنها تمدید خواهد شد که از جمله بخش‌های این رزمایش، اعلام هشدارهای کرونایی از بلندگوهای مساجد شهر توسط پایگاه‌های بسیج است.

 

جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اينکه خودروهای بلندگودار توسط حوزه‌های مقاومت بسیج با گشت‌زنی واطلاع‌رسانی نسبت به هوشیار کردن مردم در خصوص رعایت اصول بهداشتی اقدام می‌کنند عنوان کرد: از امروز نیروهای بسیجی در گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت بسیج رزمایش «آمرین سلامت» را در مکان‌های پرتردد مانند بازار مرکزی شهر و کوی شهدا با توزیع ماسک رایگان اجرا خواهند کرد.

 

وی یاد آور شد: بر اساس نظر کارشناسان بهداشت که برگرفته از آمار رهگیری‌های صورت گرفته در قالب طرح شهید سلیمانی است، دورهمی‌های خانوادگی ایام نوروز و حضور در مراسمات عروسی و فاتحه‌خوانی‌ها از عوامل اصلی شیوع گسترده کرونا در شهرستان اندیمشک محسوب می‌شوند که با بالارفتن و سیر صعودی ابتلا به بیماری، شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

 

کد خبر 1043477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha