۱۵ اکیپ برای اطفای حریق در محیط زیست ایلام تشکل شده است

مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: ۱۵ اکیپ برای اطفاء حریق در محیط زیست تشکیل شده که به صورت کشیک ۲۴ ساعته آماده مقابله با هرگونه آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع هستند.

«غلامرضا ابدالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما، امکان حریق در برخی جنگل ها و مراتع وجود دارد و نیاز است دستگاه های اجرایی متولی، خصوصاً منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، اشرافیت و آمادگی کامل جهت پیشگیری از حریق را داشته باشند.

 

وی  افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوامع محلی و سمن های مردم نهاد جهت آموزش و اطلاع رسانی مناسب می تواند از بسیاری حریق ها در مراتع و جنگل ها جلوگیری کند.

 

ابدالی تصریح کرد: چندین دیده بان نیز در مناطق مختلف و مستعد آتش سوزی استان، مستقر خواهند شد که در صورت بروز هرگونه حریق، کار اطلاع رسانی به موقع را برعهده دارند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام نیز در این جلسه گفت:  ۱۵ اکیپ برای اطفاء حریق در محیط زیست تشکیل شده که به صورت کشیک 24 ساعته آماده مقابله با هرگونه آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع هستند.

 

 ابدالی افزود: برای پیشگیری از بروز آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست، مناطق بحرانی شناسایی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

وی  خاطرنشان کرد: جهت هماهنگی و اقدام سریع و به موقع در زمان بروز حریق، علاوه بر تشکیل ستاد مقابله با آتش سوزی در ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، یک ستاد مشترک بین این ادارات نشکیل و مدیریت میدانی، پیشگیری، کنترل و مقابله با حریق در عرصه های طبیعی را انجام خواهد داد.

کد خبر 1043575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha