تقویت روحیه معنویت در جامعه/ مساجد بیشترین تبعیت را در رعایت مصوبات کرونا دارند

آیت الله شعبانی گفت: مساجد خانه خدا و مرکز ترویج دین و فرهنگ اسلامی بوده و به ویژه با نزدیک شدن با ماه مبارک رمضان نیازمند به تقویت روحیه معنویت در جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» صبح امروز چهار شنبه (18 اسفند) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه باید از تجربه های سال گذشته برای اجرای محدودیت ها استفاده کرد گف: محدودیت‌های کرونایی در زمانی که تجربه ای درباره این ویروس وجود نداشت تدوین شده بنابراین هم اینک باید در برخی از تصمیم های اتخاذ شده بازنگری صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه منشا شیوع ویروس کرونا شناسایی شده است ، افزود: هیات های دینی و مذهبی بیشترین تبعیت را در عمل از مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند و آمار و اطلاعات موجود نیز تصدیق کننده این موضوع است.

 

وی  افزود: در شرایط عادی و آبی کرونایی نیز شمار نمازگزاران در مساجد از ۲۰ تا ۲۵ نفر تجاوز نمی کند همچنین مکرر به مبتلا نشدن افراد در مساجد به ویروس کرونا اذعان شده است

 

وی اظهار داشت: در حالیکه باز بودن مساجد تاثیری در شیوع ویروس کرونا نداشته است بر این اساس توجیه منطقی برای تعطیلی مساجد وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مساجد خانه خدا و مرکز ترویج دین و فرهنگ اسلامی بوده و به ویژه با نزدیک شدن با ماه مبارک رمضان نیازمند به تقویت روحیه معنویت جامعه هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: با وجود تاکید بر بازگشایی مساجد اما به علت تراکم جمعیت در نماز جمعه موافق برگزاری این آیین و مراسم های مذهبی پرتجمع و شلوغ از سوی هیات های مذهبی نیستم.

کد خبر 1043690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha