۷۷۱ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه گذاری شد

صفدری زاده از سرمایه‌گذاری ۷۷۱ میلیارد تومانی در سایت مرزی و مرکزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد و گفت: در سال جاری ایجاد شورای نوآوری جهت شناسایی موانع تولید و توسعه اقتصاد خراسان جنوبی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی صفدری‌زاده» پیش از ظهر امروز (۱۸ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خراسان جنوبی یک استان محروم از پتانسیل ها و عوامل توسعه است.



رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اينکه منطقه ویژه اقتصادی استان توانسته مورد توجه تجار خارجی قرار گیرد، گفت: در سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی استان توانست موفقیت های خوبی در سطح زیرساخت ها و عملیات ها کسب کند.
 

ورود ۸۱ هزار کامیون به سایت مرزی ماهیرود طی سال گذشته
صفدری زاده با اشاره به اینکه ۶۱ واحد سرمایه گذاری در ۲ سایت این منطقه مستقر شدند، افزود: در سایت مرکزی ۲۹ واحد و سایت مرزی در حال حاضر ۳۲ واحد در بخش های مختلف صنعت و تجارت مشغول به فعالیت هستند.
 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به پایانه سنگ و فرآورده های معدنی اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاران به سمت فراورده های معدنی استان موثر باشد.
 

 

صفدری زاده در خصوص بحث تجارت و تسهیل‌گری صادرات اظهار داشت: در این راستا اتفاقات خوبی در مرز ماهیرود شاهد بودیم و در سال گذشته ۸۱ هزار و ۴۰۴ کامیون وارد این سایت مرزی شدند که نسبت به سال قبل آن ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.
 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بحث صادرات غیر نفتی ۱۱۰ درصد و صادرات نفتی ۲.۵ برابر افزایش داشته است.
 

 

وی در خصوص مجموع سرمایه گذاری ها و اشتغال انجام شده در سایت مرزی و مرکزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، گفت: ۷۱ میلیارد تومان در سایت مرزی و ۷۰۰ میلیارد تومان در سایت مرکزی طی سال گذشته سرمایه گذاری شد و براساس جوازهای تاسیس صادره شده ۲ هزار و ۴۱۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد که تاکنون ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی محقق شده است.

 

صفدری زاده به بحث پروژه های عمرانی بخش منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۵۰۰ مترمربع معابر سایت مرزی ماهیرود افزایش یافت و اجرای عملیات خط انتقال آب نیز در این سایت مرزی در دستور کار قرار داشت و در سال جاری نیز به بحث توسعه زیرساخت ها توجه خواهیم کرد.
 

 

ایجاد شورای نوآوری جهت توسعه اقتصاد خراسان جنوبی طی سال جاری
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و تولید ادامه داد: حدود ۱۲ سال است که مقام معظم رهبری بر موضوع رونق تولید و اشتغال تاکید دارند و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور پرداختن و توجه کردن به بحث رونق تولید است.
 

 

صفدری زاده بیان کرد: سال ۱۴۰۰، سال نوآوری برای منطقه ویژه اقتصادی استان خواهد بود و از این فرصت می توان در جهت افزایش تبادلات بین المللی و توسعه پایدار اقتصاد استفاده کرد.
 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: توسعه صنایع آی تی و ایجاد شورای نوآوری برای شناسایی مانع ها از جمله مهم ترین برنامه ها در سال جاری است.
 

 

صفدری زاده در خصوص همکاری و مساعدت در ایجاد ایکس ری در مرز ماهیرود، عنوان کرد: این موضوع می تواند به افزایش دادن حجم معاملات کمک کند و سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده است.
 

 

نقش رسانه ها در برداشتن موانع از سر راه تولید
رئیس منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه رسانه ها از جایگاه و قدرت بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: رسانه ها می توانند با خلوص نیت به برداشتن موانع و تقویت حمایت ها از بحث تولید بسیار تاثیرگذار باشند.
 

 

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی نیروی انسانی متخصص، با فرهنگ و نجیب فراوانی وجود دارد، افزود: باید این موضوع توسط رسانه ها بیان شود و به پتانسیل ها و فرصت های خراسان جنوبی بیش از گذشته بپردازند.
 

 

صفدری زاده در ادامه عنوان کرد: رسانه ها می توانند باعث توسعه اقتصادی، فرهنگی و امنیتی شوند و تنها به نقاط ضعف نپردازند و با ظرافت رسانه ای که دارند به نقاط قوت استان نیز توجه داشته باشند.
 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در خصوص اتفاقات مرز دوغارون، گفت: با ارایه کمک هایی به این مرز تلاش کردیم که نگذاریم بحث تجارت دچار مشکل شود.

 

 

۲۴ ساعته شدن سایت های مرزی استان در دستور کار ستاد توسعه خاوران
وی در خصوص راه اندازی ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: با راستای راه اندازی این ستاد توسط استاندار خراسان جنوبی در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه اقتصادی استان خواهیم بود.
 

 

صفدری زاده ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی در این ستاد به بحث ۲۴ ساعته شدن گمرک و سایت های مرزی تاکید کردند که این موضوع می تواند به افزایش میزان صادرات و واردات کمک کند و طرح های فرامرزی بسیاری در این ستاد مطرح شده است از جمله اینکه سکونتگاه هایی برای کارگران و تجار جهت ثبات مرز ماهیرود احداث شود.
 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در صورت برداشته شدن تحریم ها قطعا خراسان جنوبی جز اولویت های اول تا پنجم سرمایه گذاران خارجی و داخلی خواهد بود و امیدواریم در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه اقتصاد و تولید در استان باشیم.
 

 

وی با بیان اينکه طی سال گذشته اولین محموله یک هزار تنی سنگ افغانستان از مرز ماهیرود وارد ایران شد، افزود: این محموله به امارات صادر شده بود و این نوع واردات می تواند نویدبخش توسعه بخش تجاری باشد.

 

صفدری زاده در پایان با اشاره به توسعه انبارهای مسقف برای دپوی کالای تجار، اظهار کرد: در حال حاضر ۸ هزار متر انبار مسقف در مرز ماهیرود وجود دارد و احداث ۸ هزار دیگر در دستور کار قرار دارد و ۱۲ هزار متر توسط سرمایه گذار خارجی در حال ساخت است اما به دنبال این هستیم تا شرایط عملیات ترانزیت را روان سازی کنیم تا کالایی در این سایت مرزی انباشته نشود.

 

 

 

کد خبر 1043750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha