دورهمی های خانوادگی علت اصلی شیوع ویروس کرونا در آزادشهر

مفیدی گفت: بیشترین علت شیوع ویروس کرونا از دورهمی های خانوادگی است و خانواده ها از برگزاری دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بابک مفیدی» عصر امروز (چهارشنبه 18 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آزادشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است و توصیه ما به شهروندان آزادشهری این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در محیط کار و منزل از موضوعاتی است که می تواند منجر به کاهش شیوع کرونا شود.

 

مفیدی یادآور شد: ویروس کرونا انگلیسی نیز در جامعه شیوع پیدا کرده و رعایت این پروتکل های بهداشتی می تواند بسیار به پیشگیری از این ویروس کمک کند.

 

وی افزود: در ایام عید تاکید ما این بود که خانواده ها از دورهمی های خانوادگی خودداری کنند ولی متاسفانه شاید این مسئله از سوی مردم جدی گرفته نشد و پیش بینی ما این بود که پس از ایام عید شاهد افزایش اپیدمی کرونا باشیم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر ابراز داشت: بیشترین علت شیوع ویروس کرونا از دورهمی های خانوادگی است و درخواست ما این است که خانواده ها از برگزاری دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

 

مفیدی به کرونای انگلیسی اشاره کرد و گفت: یکی از مشخصه های این ویروس این است که قدرت سرایت بالایی دارد و طیف جوان را بیشتر درگیر بیماری می کند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 بیمار کرونایی در مراکز درمانی آزادشهر بستری هستند که دو مورد آن بستری جدید بود و یک مورد از بیماران ترخیص شده و خوشبختانه فوتی کرونایی در 24 ساعت گذشته در آزادشهر نداشتیم.

 

کد خبر 1043791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha