افتتاح «فلسطین تنها نیست» در هفته هنر انقلاب/ شرکت ۶۹۰ هنرمند از ۶۶ کشور

شجاعی طباطبایی گفت: مسابقه « فلسطین تنها نیست» در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و نظرات رییس جمهور فرانسه درباره توهین به پیامبر اکرم(ص) برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان « فلسطین تنها نیست» کرده است. به منظور اطلاع از جزئیات مسابقه« فلسطین تنها نیست» گفتگویی با «سید مسعود شجاعی طباطبایی» ، دبیر این مسابقه ترتیب دادیم. وی کاریکاتوریست ، گرافیست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است . وی مدیریت خانه کاریکاتور ایران، مدیریت خانه کاریکاتور انقلاب، عضویت شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری ششمین دوره جشنواره بین المللی هنر مقاومت در سال ۱۳۹۹، سر دبیر مجله ایران کارتون و مدیر مسئول مجله کیهان کاریکاتور را در کارنامه کاری دارد. متن گفتگو بدین شرح است:

 

چه شد که اقدام به برگزاری مسابقه « فلسطین تنها نیست» کردید؟

در پی سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و اعلام دیدگاه‌های مکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به اهانت نشریه هبدو به پیامبر اسلام(ص) و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص این دو مساله تصمیم به برگزاری این مسابقه گرفتیم.

 

مسابقه « فلسطین تنها نیست» در چه بخش هایی برگزار شده است؟

این مسابقه در سه بخش کارتون، کاریکاتور و پوستر برگزار شد و هر شرکت کننده می توانست تا پنج اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال کند.

 

فراخوان این مسابقه چه زمانی اعلام شد؟

فراخوان مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» آذر سال قبل منتشر شد و علاقمندان تا 15 آذر فرصت ارسال آثار داشتند. با توجه به استقبال و درخواست عزیزان فرصت ارسال آثار تا آخر آذر تمدید شد.

 

چند داور آثار مسابقه « فلسطین تنها نیست» را داوری کردند؟

دو گروه داخلی و خارجی در بخش داوری شرکت داشتند.داوران بخش داخلی بنده و محمد خزایی، مسعود ضیایی زردخشویی، عباس ناصری، سعید صادقی بودیم. خانم‌ها کریستینا برنازانی از ایتالیا و ایزابلا کوالسکا ویسزورک از لهستان و آقایان روسم از مالزی و لوئیس کارلوس فرناندز از برزیل داوران خارجی این مسابقه بودند. داوری ها در بخش داخلی به صورت حضوری و در بخش خارجی به شکل مجازی در دی ماه سال گذشته برگزار شد.

 

 

چند کشور در این مسابقه شرکت کردند؟

خوشبختانه استقبال از این مسابقه بسیار خوب بود و 66 کشور در آن شرکت کردند.

 

چند اثر به دبیرخانه مسابقه « فلسطین تنها نیست» رسید؟

بیش از سه هزار اثر به دست ما رسید و 690 هنرمند در این مسابقه شرکت کردند.

 

جوایز این مسابقه چیست؟

جوایز در هر بخش به ترتیب دو هزار، هزار و پانصد و هزار یورو به همراه لوح تقدیر برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شده است. همچنین تندیس این مسابقه که اثری از استاد شیخ الحکماست  به برگزیدگان اول تا سوم اهدا می‌شود.

 

برگزیدگان مسابقه « فلسطین تنها نیست» چه زمانی معرفی و تجلیل می شوند؟

قرار بود سال قبل اختتامیه و معرفی برگزیدگان را داشته باشیم که با وجود شیوع بیماری کرونا این برنامه به تعویق اقتاد. نمایشگاه مسابقه «فلسطین تنها نیست» همزمان با هفته هنر انقلاب افتتاح می شود و روز قدس اختتامیه این مسابقه را خواهیم داشت.

 

 

 

کد خبر 1043813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha