ارسال کتاب برای ۵۰ کتابخانه عمومی فارس در طرح «محیا»

منوچهری گفت: با اجرای طرح «محیا» در فارس با اعتبار ۲ میلیارد برای ۵۰ کتابخانه از ۱۱ شهرستان‌ فارس که منابع کمتری داشتند کتاب ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (پنج شنبه 19 فروردین) با اشاره به ارسال کتاب به کتابخانه های با منابع پایین تر در فارس خبر داد و به خبرنگاران به صورت مجازی گفت: کتاب های طرح «محیا» به کتابخانه های عمومی استان فارس رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: این کتاب ها در اختیار کتابخانه های با منابع پایین تر از میانگین منابع موجود استانی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: طرح «محیا» از طرح های حوزه منابع کتابخانه های عمومی است که سال گذشته و در کنار فاز سوم طرح «نسیم دانایی» در استان فارس انجام شد.

منوچهری تاکید کرد: این طرح با هدف خرید کتاب برای کتابخانه هایی که نسبت به میانگین استانی منابع کمتری دارند به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: اعتبار طرح «محیا» 2 میلیارد  ریال است و برای 50 کتابخانه از 11 شهرستان‌ فارس پس از نیازسنجی کتابخانه های عمومی، مراحل انتخاب فهرست کتاب ها، خرید، بسته بندی انجام و کتاب ارسال شده است  و خیران نیز از این طرح حمایت کردند.

منوچهری با تاکید بر لزوم تقویت منابع کتابخانه های عمومی در استان گفت: یکی از معیارهای اصلی پویایی کتابخانه ها و حضور مخاطبان در کتابخانه، وجود منابع است و هر چقدر منابع کتابخانه های عمومی غنی تر و به روز تر باشد، استقبال مخاطبان از خدمات کتابخانه ای نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در این طرح کتاب هایی شامل آثار برگزیده در جشنواره های ملی، آثار ترجمه شده، تازه های نشر از سال ۹۷ به بعد و کتاب های پرفروش تهیه شد و به نسبت تعداد منابع و امانت هر کتابخانه بسته های کتاب برای کتابخانه های عمومی استان در نظر گرفته شد.

منوچهری اعلام کرد: در این طرح کتابخانه های عمومی از نظر دریافت کتاب در پنج گروه تقسیم بندی شدند و حداکثر دریافتی ۲۰۱ نسخه و حداقل آن ۵۴ نسخه کتاب بوده و مجموعا 6 هزار و یکصد نسخه کتاب برای کتابخانه های عمومی استان ارسال شد.

کد خبر 1043969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha