افزایش تولید با اجرای طرح «گندم بنیان» در یک هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان شیراز

سیروسی گفت: طرح «گندم بنیان» در یک هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان شیراز اجرا می شود و موجب افزایش تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (پنج شنبه 19 فروردین) با اشاره به افزایش تولید در مزارع گندم بنیان شیراز به خبرنگاران به صورت مجازی گفت: در اولین سال اجرای طرح «گندم بنیان» در شیراز انتظار افزایش 20 درصدی این محصول را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: طرح «گندم بنیان» در یک هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان شیراز اجرا می شود و موجب افزایش تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این طرح، میانگین عملکرد مزارع گندم آبی شهرستان شیراز که در سال زراعی گذشته پنج هزار و 500 کیلوگرم در هر هکتار بوده به بیش از یک هزار کیلوگرم در هر هکتار خواهد رسید.

سیروسی با تاکید بر مزایای طرح «گندم بنیان» بیان کرد: مصرف آب کمتر و تولید بیشتر، ایجاد باور در کشاورزان، کاهش هزینه های تولید، افزایش درآمد کشاورز و بهبود معیشت ازمزایای این طرح است.

وی ادامه داد: در این روش کشت افزایش عملکرد محصول با انجام یک سلسله اقدامات فنی انجام می شود و اقدامات زراعی مانند تغییر الگوی کاشت، کشت در کف جوی، اختصاص کودهای ویژه مزارع نمایشی و انجام آزمون های خاک مزارع به انجام می رسد.

سیروسی اعلام کرد: در سال زراعی جاری بیش از 10 هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی شهرستان شیراز به کشت گندم آبی اختصاص داده شده که عملیات برداشت از این مزارع از اواخر خرداد آغاز خواهد شد.

کد خبر 1043979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha