آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن در اراک برگزار شد

حجت الاسلام دهقانی از برگزاری آزمون شبیه سازی داوری مسابقات قرآن کریم در اراک همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام «حسن دهقانی» در حاشیه برگزاری آزمون شبیه سازی داوری مسابقات قرآنی، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و تبیین آن در بین اقشار مختلف جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فرهنگ متعالی قرآن باید در جامعه نهادینه شود و این مهم نیازمند برگزاری برنامه های مختلف متناسب نیاز روز جامعه است.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با اشاره به اینکه مرحله دوم آزمون شبیه‌سازی و ساماندهی داوران قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شد، افزود: ۱۶ داور آقا و بانو، از سراسر استان مرکزی در این دوره شرکت دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرحله اول این آزمون ۲۴ اسفندماه ۹۹ با شرکت ۴۰ نفر در استان مرکزی به صورت مجازی برگزار شد، ادامه داد: از این تعداد ۱۶ نفر به مرحله دوم (شبیه‌سازی داوری) راه یافتند که این مرحله  امروز در حال برگزاری است‌.

 

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: در این مرحله شرکت‌کنندگان فایل‌های تلاوت که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال می‌شود را داوری می‌کنند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: این آزمون از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۹ فروردین‌ماه آغاز شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت 18 عصر ادامه دارد.

 

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه از تعداد 16 داور شرکت کننده در این دوره تعداد 6 نفر بانوان و 10 نفر آقایان هستند، گفت:  داوری در دو بخش قرائت و حفظ انجام می‌شود که بخش قرائت شامل تجوید، وقف و ابتداء، صوت و لحن خواهد بود.

 

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: پذیرفته شدگان در مرحله دوم آزمون داوری در خرداد ماه برای مصاحبه علمی فراخوان خواهند شد.

کد خبر 1043983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha