آزمایش بالینی واکسن آنفولانزای فصلی انسانی بر ۴۲۴ نفر با موفقیت انجام شد

عبدالغفار با اشاره به اهمیت رشد تولید داخلی در عرصه طرح های دانش بنیان گفت: آزمایش بالینی واکسن آنفولانزای فصلی انسانی بر ۴۲۴ نفر با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « غلامحسین عبدالغفار» طی آئین افتتاحیه طرح های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی و نخستین واکسن آنفولانزای فصلی انسانی که پنجشنبه (۱۹ فروردین) برگزار شد گفت: آزمایش بالینی در خصوص ساخت واکسن آنفولانزای فصلی انسانی که از سال ۹۷ آغاز شده است بروی ۴۲۴ نفر با موفقیت انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت افزود: واکسن آنفولانزای فصلی مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

 

وی با اشاره به اهمیت رشد طرح های دانش بنیان بیان کرد: مواد اولیه ساخت واکسن تا ۴۰ درصد وارداتی است که با حمایت لازم در این خصوص می توان در داخل به خودکفایی در این خصوص رسید. 

 

به گفته عبدالغفار، تلاش ها برای رسیدن به خودکفایی به منظور تمام مردم کشور در داخل وجود دارد. 

 

مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز سالانه کشور به واکسن آنفولانزای فصلی از سه تا پنج میلیون دوز است و با حمایت مسئولان آماده تهیه و تأمین این میزان تا شهریور هستیم.

 

 

 

 

کد خبر 1043994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha