هنر در غنی‌سازی فرهنگ جامعه تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تأکید براینکه باید با زبان مردم برای ترویج نماز در جامعه اقدام کرد گفت: هنر در غنی‌سازی فرهنگ جامعه تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام «محمدرضا شمس‌الدین» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان با بیان اینکه باید در راستای ترویج فرهنگ نماز و نشر ارزش‌های دینی و معنوی در بین اقشار جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان از ابزار هنر به بهترین صورت استفاده کردگفت: با وجود شیوع کرونا ویروس، طرح‌های تبلیغی و ترویج فرهنگ نماز در استان سمنان متوقف نشد و بیشتر امامان جمعه و روحانیون در قالب فضای مجازی رسالت دینی خود را انجام داده ومی دهند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده ۸۰ تا ۸۵ درصد از برنامه‌های امامان جمعه در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز اصولی و تأثیرگذار بوده است اظهارداشت: فعالیت روحانیون در بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز تا زمان پایان شیوع کرونا ویروس در قالب طرح‌های محله محور و با برنامه‌ریزی اصولی همچنان ادامه خواهد داشت.

 

وی از کسب رتبه دوم کشوری استان سمنان در سامانه سجاده بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده خبردادوافزود: دستاوردهای خوبی از نگاه کارشناسان در امر ترویج فرهنگ نمازخوانی در استان سمنان کسب شد.

 

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان این که توجه به دین و احکام اسلامی زندگی را رونق می بخشد، گفت: زمانی که گرایش مذهبی در مردم تقویت شود وجدان در مردم بیدار می شود و بازدهی کارها افزایش می یابد.

 

وی با تآکید بر لزوم توجه به نماز در تمامی سطوح و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه و فضای مجازی رسمی عنوان کرد: در حال حاضر با بهترین فرصت است که از بستر فضای مجازی رسمی برای آموزش نوجوانان و جوانان استفاده کنیم و با بهره مندی از برنامه هایی همچون فیلم های کوتاه آموزنده، انیمیشن، عکس و… با موضوع نماز بر غنای فضای مجازی بیفزاییم.

 

کد خبر 1044034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha