رشد ۳۶ درصدی عملیات بندری در بنادر گیلان

آبایی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی عملکرد بنادر گیلان گفت : به دنبال توسعه گردشگری دریایی در بندر انزلی با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حمیدرضا آبایی» امروز (پنجشنبه، ۱۹ فروردین) در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس کمیسیون عمران مجلس از زیرساخت‌ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی تصریح کرد: در حال حاضر چهار هکتار اراضی خشکی و ۶ هکتار اراضی دریایی در منطقه آزاد را به صورت مارینو در نظر گرفته شده تا از ظرفیت بخش خصوصی به‌صورت همه جانبه استفاده و بندر را از حالت تک‌بعدی خارج کنیم.


مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به قدمت حدود ۳۰۰ ساله بندر شهر انزلی افزود: این مجتمع بندری که در محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی واقع شده یکی از بنادری است که در حاکمیت سازمان بنادر بوده و با قانون منطقه آزاد تجاری صنعتی اداره می‌شود.


وی تاکید کرد: یکی از مباحث اصلی حائز اهمیت در انزلی استفاده از ظرفیت این بندر برای تخلیه فولاد در داخل کشور است. این بندر عملکرد تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن در سال ۹۱ را در کارنامه خود دارد و با توجه به خودکفایی که در زمینه فولاد اتفاق افتاد و قطع واردات موجب شد این بندر که در زمینه تخیله و بارگیری فولاد فعالیت می‌کرد، متضرر شود.


آبایی اضافه کرد: با اقدامات سازنده ای که از سوی سازمان بنادر انجام شد این مجتمع بندری از حالت تک بعدی خارج و به سمت تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ای خشک، مایع و کانتینری حرکت کرد و سیلوهای و مخازن در این بخش توسط بخش خصوصی احداث شد.


وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ در بنادر انزلی و آستارا با افزایش عملکرد روبرو بودیم، اظهار داشت : عملیات بندری در بنادر گیلان طی سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.


آبایی با تاکید بر توسعه عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی گفت: اسکله های این مجتمع برای عملیات کانتینری مناسب هستند و  در این راستا ۶۴ پلاک برای کانتینرهای یخچالدار در نظر گرفتیم تا در این بندر فعالیت کنند.


وی ظرفیت  حجم و عملیات مجتمع بندری انزلی را ۶ هزار و ۵۰۰ تن اعلام و خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش ظرفیت موجود با استفاده از توان بخش خصوصی و ساخت کشتی های بالای هشت هزار و ۱۲ هزار تن هستیم تا برای پهلوگیری کلیه کشتی های متردد در دریای خزر مناسب باشد.

کد خبر 1044101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha