۱۴۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد/ فوت یک مورد جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به روند صعودی آمار ابتلاء به کرونا در استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۹ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۱۹ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: تاکنون ۴۶ هزار و ۵۹۶ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۷ هزار و ۲۲ بیمار شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام ۳۳۹ آزمایش جدید کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: بر اساس این آزمایش‌ها ۱۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

 

مهدی زاده ادامه داد: از این تعداد ۷۶ مورد در بیرجند، ۲۱ مورد از قاین، ۱۱ مورد از سرایان، ۹ مورد درمیان، هشت مورد از سربیشه، ۲ مورد از نهبندان و شهرستان های زیرکوه، فردوس و طبس هرکدام هفت مورد جدید شناسایی شد.

 

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۲۲ مورد سرپایی بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همزمان ۷۳۹ تست سریع کرونا نیز انجام شد که از این تعداد ۱۰۸ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد، گفت: در حال حاضر ۲۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۹۲ مورد آنها بیمار قطعی مبتلا به کرونا هستند.

 

مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: حال عمومی یک نفر از بیماران وخیم است.

 

وی در پایان افزود: با فوت یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در استان به ۷۷۳ نفر رسیده است.

کد خبر 1044105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha