رسانه ها در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش کنند/ اختلاف‌ و تفرقه‌،عقب‌افتادگی‌ را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات قم گفت: رسانه‌ها، نقدکننده افکار هستند و در جامعه و در میان مردم جایگاه مهمی دارند و باید اتحاد در جامعه را حفظ کنند، اگرچه در جامعه اختلاف‌نظر هست ولی باید در حفظ وحدت تلاش کنیم،

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جواد شهرستانی ظهر امروز(پنجشنبه 19فروردین) در دیدار اعضای خانه مطبوعات قم گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن سعی می‌کند دست به هر اقدامی بزند تا بین ما تفرقه بیندازد.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران ادامه داد: وظیفه رسانه این است که در مورد اهداف دشمن اطلاع‌رسانی کند و به‌ دوراز جناح‌گرایی، در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: رسانه‌ها، نقدکننده افکار هستند و در جامعه و در میان مردم جایگاه مهمی دارند و باید اتحاد در جامعه را حفظ کنند، اگرچه در جامعه اختلاف‌نظر هست ولی باید در حفظ وحدت تلاش کنیم، چراکه وحدت و همدلی به نفع همه است.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران افزود: همه باید به هم‌بها بدهیم و سرمایه‌ها را در جامعه حفظ کنیم و با تعهد و تخصص در امور گام برداریم.

 

حجت‌الاسلام‌ شهرستانی افزود: تخصص، تعهد و مدیریت سه محور مهم در موفقیت و توسعه جوامع است و باید این سه رکن مهم در کنار هم باشد.

 

وی ادامه داد: گاهی مدیریت را از جهان یاد بگیریم و در جهت توسعه و پیشرفت کشور از آن استفاده کنیم، هر کس اشکالاتی دارد و باید اشکالات را پذیرفت و تجربه کسب کرد.

 

حجت‌الاسلام‌ شهرستانی گفت: امروز در محافل بزرگ دنیا، قدم‌های بزرگی در مدیریت اقتصاد و حتی کرونا برداشته‌اند و ما نیز باید دراین‌باره تلاش کنیم، باید به‌درستی به آسیب‌شناسی بپردازیم و خلاء‌ها را رفع کنیم.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت: ما ظرفیت‌های بزرگی در نیروی انسانی و منابع داریم و باید ببینیم علت برخی از عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات چیست و چرا باید احساس ضعف کنیم.

 

شهرستانی افزود: همین اختلاف‌ها و تفرقه‌ها باعث عقب‌افتادگی‌ها می‌شود، اگر به هم‌بها بدهیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

 

وی عنوان کرد: اگر به استعدادها و ظرفیت‌ها بی‌توجه باشیم، موجب وابستگی می‌شود، ما جوانان بااستعدادی داریم که برای تحصیل به کشورهای خارج می‌روند و با اخذ مدرک، به خدمت در مراکز علمی جهان می‌پردازند.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت: یکی از نشانه‌های تقوا، حفظ سرمایه‌هاست، باید سرمایه‌های فکری را حفظ کنیم تا هدر نروند، امروز بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان را همین جهان‌سومی‌ها قبضه کرده‌اند و در ناسا 40 درصد بچه‌های ایران هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور استعدادهای ما در دیگر کشور‌ها به نفع آنان است و دراین‌باره همه ما و رسانه‌ها مقصر هستیم، رسانه باید این موضوعات مهم را به جامعه منتقل کند.

 

وی گفت: برخی از کشورهای منطقه به توسعه زیادی رسیده‌اند، چراکه همت و برنامه‌ریزی و سعی و کوشش دارند و موانع را برداشتند ، ما نیز باید توانایی‌ها را ببینیم و برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر 1044122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha