روزانه ۲۰ میلیون ماسک توسط بسیج تولید می شود

سردار سلیمانی تولید روزانه ۲۰ میلیون عدد ماسک توسط بسیج مستضعفین کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر از حیث تولید ماسک در کشور به اشباع رسیده‌ایم و آمادگی صادرات ماسک به خارج از کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «غلامرضا سلیمانی» امروز(پنج‌شنبه، 19 فروردین) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران تشکیل این سازمان در 5 آذر سال 58 و به فرمان امام خمینی(ره) را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: بسیج تشکیلاتی کاملا مردمی است و برپایه مردم تشکیل شده است از سویی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان سازندگی و بعد از دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها حضوری فعال داشته است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری را یکی از راهبردهای اصلی سازمان بسیج مستضعفین کشور خواند و اضافه کرد: تشکیلات بسیج پس از ابلاغ سیاست‌های بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نخستین تشکل در کشور سند راهبردی 10 ساله خود را تدوین کرده و به مقام معظم رهبری تقدیم کرد.

 

وی اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی را از جمله مشخصه‌های اصلی سازمان بسیج مستضعفین کشور دانست و یادآور شد: بسیج مستضعفین در حال حاضر چه در کل کشور و چه در استان گیلان پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیاری را در دست اجرا دارد که ساخت منازل مسکونی ویژه قشرهای محروم از جمله شاخص‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تعداد پروژه‌های محرومیت‌زدایی این سازمان در سال گذشته را بیش از 12 هزار پروژه اعلام کرد و گفت: حدود هزار و 500 عدد از این پروژه‌ها تنها در استان گیلان اجرا شده‌اند از سویی ساخت بیش از هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان از دیگر اقدامات بسبج مستضعفان است.

 

سلیمانی با بیان اینکه بسیج مستضعفان کشور 42 هزار گروه جهادی را با حضور 700 هزار نیروی جوان ساماندهی کرده است ابراز داشت: در سال 98 حدود 17 هزار گروه جهادی در کشور داشتیم که تعداد این گروه‌های جهادی در سال گذشته به نحو مطلوبی افزایش یافت و استمرار همین روند را در سال 1400 برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج مستضعفان کشور خود را قائل به اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند اذعان کرد: اجرای طرح همگام با کشاورز در استان گیلان با هدف افزایش بهره‌وری در محصول، معرفی ارقام جدید برنج، استفاده بهینه از منابع آب و مانند این‌ها از جمله دیگر موضوعاتی است که بسیج به آن ورود کرده است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور از انعقاد یک تفاهم‌نامه بین این سازمان، سپاه قدس گیلان و سازمان جهاد کشاورزی برای کاشت گسترده صنوبر در استان با رویکرد حمایت از صنایع سلولوزی، نئوپان و چوب خبر داد و افزود: حدود 400 واحد صنعتی گیلان برای ادامه فعالیت خود دچار مشکلاتی هستند و موانع کار آن‌ها توسط کلینیک عارضه‌یابی بسیج شناسایی شده است.

 

سلیمانی رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان را از جمله اهدافی که توسط سازمان بسیج مستضعفین کشور اعلام کرد و بیان داشت: زمینه‌سازی برای ایجاد چیزی حدود 200 هزار شغل، مهارت‌آموزی، فعال کردن زنجیره‌های تولید، برندسازی و پشتیبانی از بازارهای صادراتی از دیگر محورهای فعالیت بسیج مستضعفان محسوب می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اخیرا سازمان بسیج مستضعفین کشور طی نامه‌ای برای مقابله با موج دوم کرونا به وزارت بهداشت و درمان اعلام آمادگی کرده است افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی، رزمایش مواسات و همدلی، طرح غربالگری خانوارها و اعطای بسته‌های معیشتی که در ماه مبارک رمضان هم برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم از دیگر حوزه‌های فعالیت بسیج مستضعفان کشور است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه این سازمان در بحث تولید آثار فرهنگی، فیلم‌های سینمایی فاخر با موضوع دفاع مقدس و تولید بازی‌های دیجیتالی نیز فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: تامین 500 هزار جهیزیه و ترویج امر ازدواج آسان از دیگر محورهایی است که این سازمان در آن راستا برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر 1044152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha