مبارزه بیولوژیک در سطح ۱۱ هزار هکتار جنگل‌های لرستان

نجفی از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در جنگل های لرستان خبرداد و افزود: همچنین طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و لورانتوس در جنگل های استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شیرزاد نجفی» امروز(21 فروردین) در سخنانی، از اجرای طرح مبارزه با «آفت جوانه خوار بلوط و آفت لورانتوس»درسطح جنگل های لرستان خبر داد و  اظهار داشت: این طرح در راستای مبارزه بیولوژیک و در سطح ۱۱ هزار هکتار در جنگل‌های استان در حال اجرا می باشد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه آفت برگ خوار یکی از مهمترین آفت ها برای جنگل‌ هاست، افزود: متاسفانه در فصل بهار همه ساله سطح وسیعی از جنگل ها به این آفت آلوده می‌ شود.

 

وی تصریح کرد: این پروژه شامل دو مرحله پایش، کنترل و مبارزه است که در راستای اهداف و وظایف سازمانی در سطح ۲۰ هزار هکتار از جنگل های استان محلول پاشی می شود.

 

نجفی با اشاره به اینکه مبارزه با لورانتوس و برگ خوار بلوط در مناطق سپیددشت، قلعه گل، داد آباد، تاف، ناوه کش، الیگودرز، مله شبانان، دره اناران در حال اجراست خاطرنشان کرد: هزینه این عملیات اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب ملی بوده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان اظهارکرد: جنگل‌های استان لرستان با یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار مساحت، جزء جنگل‌های زاگرس به شمار می روند که به لحاظ حفاظت از منابع پایه آب و خاک،  تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، قابلیت اکوتوریستی، مسائل زیست محیطی و... دارای اهمیت منحصر به فردی می باشند.

کد خبر 1044580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha