تعاونی محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل شود

ملانوری پیشنهاد داد: تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت، داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» عصر امروز (۲۱ فروردین) در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از تعاونی های برتر استان با اشاره به رتبه مطلوب خراسان جنوبی در تولید سه محصول راهبردی زرشک، عناب و زعفران اظهار کرد: پیشنهاد می شود تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت،داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی تشکیل شود.

 

استاندار خراسان جنوبی  ادامه داد:  ۲۲ هزار تن زرشک، ۶۸ تن زعفران و ۷۸ هزار تن عناب تولید شده کشور، به این استان اختصاص دارد.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم با افزایش ارزش افزوده این محصولات، به تولید کنندگان استان کمک کنیم.

 

ملانوری به برنامه های استان در زمینه تحقق شعار سال و کمک به تولید بیشتر و ارزش افزوده محصولات تولیدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در شورای اداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مدیران تأکید شده برای سال ۱۴۰۰ و با محوریت شعار سال، برنامه عملیاتی داشته باشند.

 

ملانوری بیان کرد: هدف از تولید در شعار سال،  «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» فقط تولید صنعتی نیست، بلکه همه حوزه ها را شامل می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی به جایگاه رفیع تعاونی ها در تمدن ایرانی و اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین شیوه های کسب و کار ،فعالیت در قالب تعاونی هاست که این مهم در آموزه های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی ما تأکید شده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: تعاونی ها می توانند با جرأت و جسارت، قدرت ریسک پذیری بالا، و ارزش آفرینی از  ذخایر غنی و ارزشمند استان، به عنوان پیشران های توسعه متوازن و پایدار استفاده کنند.

کد خبر 1044601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha