بیمارستان سوانح و سوختگی ارک با ۳۳ تخت به بهره برداری رسید

بیمارستان سوانح و سوختگی ارک با ۳۳ تخت و ۱۰ تخت آی سی یو مخصوص بیماران پرتوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید«علی آقازاده» امروز (21 فروردین) در آیین بهره‌برداری از اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در راستای ساخت این مجموعه درمانی، در جمع خبرنگاران، گفت: امروز همزمان با افتتاح مرکز سوانح و سوختگی در شهرستان اراک، چندین مرکز دیگر هسته‌ای در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

 

استاندار استان مرکزی افزود: خدا را شاکر هستیم که افتتاح اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی اراک با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان انرژی اتمی، تجهیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمک ها و حمایت های استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید که این مرکز به بیماران سوختگی و سوانح ناشی از آن و بیماران ناشی از تشعشعات پرتوی ارائه خدمت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان سوانح سوختگی اراک آماده ارایه خدمات به سایر استان‌ها است، اظهار کرد: این مرکز امکانات تخصصی دارد و با داشتن این امکانات، آماده ارایه خدمات به مراجعان سایر استان‌ها است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد:این مجموعه، زیرساخت درمانی به صورت ویژه و مدرن، سرمایه‌ای درمانی در غرب کشور محسوب می‌شود.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه بیمارستان سوانح و سوختگی اراک، شامل ۳۳ تخت بوده و ۱۰ تخت آی سی یو نیز مخصوص بیماران پرتوی دارد، گفت: این بیمارستان آماده ارائه خدمات و پذیرش بیماران سوختگی از استان مرکزی و استان‌های همجوار باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صرفاً در این مرکز، نصب تجهیزات موتورخانه باقی مانده است که انشاالله تا ۱۵ روز آینده انجام خواهد شد، ادامه داد: این مجموعه درمانی می‌تواند به بیماران سوختگی و مصدومان حوادث تششعات پرتوی ارایه خدمت داشته باشد.

 

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: این مرکز با کمک سازمان انرژی اتمی، تجهیز وزارت بهداشت و با حمایت‌های استانداری مرکزی در  سه سال اخیر ساخته و تجهیز شده است.

 

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گام دوم ترکیبات آب سنگین اراک که برای مصارف پزشکی پیش‌بینی شده بود اکنون در مدار بهره‌برداری است، گفت: این موفقیت به همت دانشمندان هسته‌ای کشور به دست آمده است.

کد خبر 1044625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha