رونق تولید ملی نشانه سلامت اقتصاد در جامعه است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه نشانه سلامت اقتصاد در جامعه تولید ملی و بومی است گفت: وقتی اقتصاد کشور سالم باشد معضلات اجتماعی همچون فقر، بیکاری و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در شعار امسال بر سه نکته تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تاکید کرده‌اند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه تاکید رهبر انقلاب بر امر تولید در طول این سالها به این دلیل است که نشانه سلامت اقتصاد در جامعه تولید ملی و بومی است افزود: وقتی اقتصاد کشور سالم باشد معضلات اجتماعی همچون فقر، بیکاری و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمن با تمام وجود و توان به دنبال تضعیف اقتصاد کشور است گفت: هدف دشمن در این جنگ این است که، فشار اقتصادی موجب نارضایتی مردم شود و در نهایت مردم در مقابل نظام قرار بگیرند که در این راستا تنها راه برای شکست دشمن در اهداف پلیدشان تقویت تولید ملی و فعال کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رفع فقر و بیکاری است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: به نظر می‌رسد چند مورد دلیل مطالبه رهبری در شعار سال است که در شعار امسال بر تولید و رونق و جهش تولید، مسئله پشتیبانی‌ها ومانع زدایی‌ها را افزودند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا، مهمترین مانع را نظام بانکی و پولی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها بجای حمایت از تولید وکارآفرین، خودشان بنگاه‌های اقتصادی شدند و بسیاری از مراکز تولید در رهن بانک‌ها هستند و سودهای زیاد هزینه  تولید را بالا برده است و مهمترین مانع و سد راه تولید، بانک‌ها هستند لذا مجلس باید در اصلاح ساختار و قانون بانکها  هرچه سریعتر اقدام کند.

 

وی اظهار کرد: ثانیا قوانین دست و پاگیر که مربوط به چهل پنجاه سال قبل است باید اصلاح و بروزرسانی شود که این هم وظیفه مجلس اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: ثالثا عمده مشکلات اقتصادی به نوع تفکر و نگاه مسئولان و دولتمردان بر می‌گردد، متاسفانه مسئولان در طول سالهای گذشته نگاهشان به غرب بوده است و روابط اقتصادی با غرب را حلّال مشکلات می‌دانند و روابط اقتصادی باشرق و کشورهای همسایه یا بطورکلی مغفول مانده و یا اعتقادی به آن وجود ندارد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: ما بازار بزرگ کشورهای همسایه آزاد شده از شوروی سابق و همچنین افغانستان وعراق و سوریه را که ایران نقش عمده در آزادی آن داشته است را از دست دادیم و ترکیه میدان‌دار تجارت در سوریه وعراق و.....شده است.

 

وی تصریح کرد: مردم عزیز می‌دانند از زمانی که بحث سند همکاری‌های ایران و چین مطرح شده است از سوی دولتمردان رغبت نشان داده نشد وقتی هم که با تیزبینی رهبری معظم این قضیه جدی و این سند امضا شد با اینکه هیچ قرارداد و تفاهم نامه‌ای بسته نشده و هرنوع قراردادی باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد از یکطرف غربی‌ها بدست وپا افتادند و ازطرفی غربگراها و شیفتگان رابطه با غرب شروع به جوسازی و فضاسازی کردند که سند بردگی ایران با چین بسته شد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: اینکه رهبری معظم انقلاب بر تشکیل دولت جوان حزب اللهی تاکید دارند و نسخه علاج مشکلات کشور را درآن می‌دانند برای این است که نگاه انقلابی و اعتقادی در رابطه سیاسی و اقتصادی وعزم و اراده جدی وایجاد تعامل وهماهنگی با سایردستگاه‌ها، می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات اقتصادی و درنتیجه شکوفایی اقتصادی کشور باشد هر چند نباید انتظارداشته باشیم که یکدفعه همه مشکلات برطرف شود.

 

کد خبر 1044703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha