حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک طلبه خواهر می‌پذیرد

مدیر حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک گفت: حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ از خواهران علاقه‌مند به تحصیل در این حوزه علمیه طلبه می‌پذیرد.

مریم شهسواری مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره پذیرش حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک گفت: حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ از خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه طلبه می‌پذیرد.

وی بیان کرد: مدرسه علمیه معصومیه(س) قرچک در سطح ۲ با مدرک دیپلم به صورت تمام وقت حضوری پذیرش دارد، که شرایط ثبت نام آن بر اساس ابلاغیه مرکز مدیریت است، متولدین ۱۳۵۹ به بعد  با مدرک دیپلم و بالاتر می‌توانند ثبت‌نام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک افزود: شیوه ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت و به صورت اینترنتی با این آدرس www.paziresh.whc.ir امکان پذیر است، داوطلبانی هم که به صورت حضوری قصد ثبت‌نام دارند می‌توانند به آدرس آدرس قرچک خیابان شهید صدوقی ( روبروی آموزش و پرورش) کوچه شاه آبادی دوم پ 1 مراجعه کنند. علاقه‌مندان به ثبت‌نام جهت پذیرش در حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ️36124101---36142654️ در ارتباط باشند.

شهسواری اظهار کرد: مدرسه علمیه معصومیه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده‌است و برای سال تحصیلی ۱۳۹۴  _۱۳۹۵ پذیرش طلبه داشته است که الحمدلله با استقبال خوبی مواجه شد و نزدیک به ۱۰۰ نفر داوطلب نام نویسی کردند و در نهایت ۳۰ طلبه پذیرفته شدند. الحمدلله خواهران مشتاق کسب معارف دینی با تمام توان در این مسیر حرکت کرده و از معارف ناب اسلام سیراب می شوند.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند متعال طلاب برتر این مدرسه به المپیاد علمی کشوری حوزه راه پیدا کردند، ابراز کرد: همچنین شرکت طلاب در همایش‌های مختلف و ارسال مقاله و کسب رتبه از فعالیت‌های پژوهشی یا کسب رتبه در مسابقات قرآنی استانی از دیگر فعالیت‌های مدرسه است.

شهسواری ادامه داد: در حال حاضر ۷۲ طلبه دراین مدرسه مشغول به تحصیل هستند و ۱۳ استاد هم در خدمت طلاب بزرگوار امر آموزش را بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه معصومیه(س) گفت: با توجه به شرایط کنونی کلاس‌ها به صورت مجازی برقرار می‌شود، برای برنامه‌های پژوهشی هم کارگاه‌هایی با موضوعات مختلف برنامه‌ریزی شده است.

شهسواری ابراز کرد: طی رایزنی با نهادهای مختلف همچون سازمان تبلیغات و موسسات قرآنی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، برگزاری کلاس‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون با توجه به نیاز طلاب، بازدید از کتابخانه‌ها و پژوهشگاه‌ها، شرکت طلاب در همایش‌های مختلف، تشویق طلاب در زمینه‌های مختلف همچون شرکت در مراسم‌های مذهبی، برگزاری مسابقات گوناگون برای طلاب، استفاده از تجارب استادان موفق برای طلاب، برگزاری دوره‌های مهدویت، فرقه شناسی، تشریح منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، برگزاری کارگاه‌های مختلف، تبیین متن بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری کلاس در مساجد پایگاه‌های بسیج، پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره از جمله اقدامات حوزه علمیه معصومیه(س) قرچک است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران با تربیت بانوان مومنه و متعهد به خانواده کمک می‌کند که خانواده‌هایی پایدار در جهت تربیت فرزندان سالم و صالح براساس موازین دینی تشکیل شود.

 

 

 

کد خبر 1044760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha