معرفی هنرمندانه دفاع مقدس رمز حیات این فرهنگ است

حجت الاسلام تسخیری گفت: امروز اگر می‌خواهیم تفکر دفاع مقدس زنده بماند باید به هنر که یکی از مسیرهای مهم حیات دفاع مقدس و رمز ماندگاری این فرهنگ است ورود پیدا کنیم به‌خصوص اینکه نقش جوانان را باید در این حوزه پررنگ‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«غلامحسن تسخیری» امروز(22فروردین) در آئین نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان با تاکید بر حفظ آثار بی‌نظیر انسان‌های بی‌نظیر همانند شهید آوینی، گفت: امروزه باید دنبال چنین شخصیت‌هایی بگردیم تا نمونه‌هایی از آن‌ها را برای مردم بیاوریم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس به یک نکته مهمی اشاره کرد و آن اینکه افرادی هستند که می‌خواهند دفاع مقدس را تحریف کنند، حوزه تحریف بحث مفصلی در ابعاد مختلف دارد برخی‌ها می‌خواستند شخصیت امام راحل را تحریف کنند در حالی که امام خمینی(ره) روندی را طی کرد که پیامبر اکرم (ص) طی کرد‌.

 

حجت الاسلام تسخیری بیان کرد: در این دیدار با رزمندگان حضرت آقا یکی از نکاتی که اشاره کرد، بر این بود که دفاع مقدس را می‌خواهند تحریف کنند، زبان هنر، قلم، تصویر و فیلم هنرمندانه می‌خواهد تا انسان را به تفکر شهدایی نزدیک کند.

 

وی گفت: اگر ما می بینیم که قیام امام حسین (ع) بعد از هزار و اندی سال زنده ماند به‌خاطر درست بیان کردن واقعه عاشورا است، دشمن خیلی نفوذ کرد که عاشورا را تحریف کند اما به‌خاطر بیان تعداد کثیری از علما که رفتند و در ابعاد مختلف به عاشورا پرداختند عاشورا زنده ماند.

 

حجت الاسلام تسخیری خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم تفکر دفاع مقدس زنده بماند باید به هنر که یکی از مسیرهای مهم حیات دفاع مقدس و رمز ماندگاری این فرهنگ است ورود پیدا کنیم به‌خصوص اینکه نقش جوانان را باید در این حوزه پررنگ‌تر کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از کسانی که خاطرات شیرینی را از دوران دفاع مقدس دارند و بیان نمی‌کنند و کسانی که نقشی در دفاع مقدس نداشتند در حال تحریف کردن دفاع مقدس از گلایه کرد پس امروز باید دفال مقدس را خوب معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام تسخیری اذعان کرد: شهید هادی را چه کسی میشناخت؟ وقتی هنرمندانه معرفی شد مسیر زندگی بسیاری از جوانان به‌خاطر خواندن زندگینامه این شهید تغییر کرد؛ کتاب "سه دقیقه تا قیامت" را وقتی از زبان یک رزمنده در چند مرحله بیان و تبیین می‌شود و هنرمندانه عمل کرد و اصلا نمی خواست معرفی شود ولی معرفی شد.

 

وی تصریح کرد: نقش هنر در جامعه ما بسیار ارزشمند است نه فقط به‌عنوان اینکه یک اثر داشته باشیم بلکه یک اثر موثر می‌خواهیم تا جامعه را متحول کند امیدواریم نقش‌آفرین و اثربخش باشیم در جامعه‌ای که به گفته سردار دشمنان برنامه‌ریزی کردند خانواده ما را از بین برده و جامعه فکری و معلمان ما را هدف قرار بدهند.

 

حجت الاسلام تسخیری بیان کرد: فکر کردید که چرا شهید مطهری را می‌زنند؟ شهید مطهری یک فکر و مکتب است امام راحل فرمودند «تمام آثار شهید مطهری قابل بهره‌برداری است.»

کد خبر 1044957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha