محیط زیست به روش ۵۰ سال پیش مدیریت می شود

رفیعی با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به حوزه محیط زیست گفت: محیط زیست به روش ۵۰ سال پیش مدیریت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از نخستین مصوبات خود را بحث ابلاغ حمایت قضائی از محیط‌بانان قرار داد.

 

سمیه رفیعی با بیان اینکه این موضوع در خرداد سال قبل ابلاغ شد، افزود: برای حمایت از اجرایی شدن این قانون، در بودجه سال جاری یک ردیف بودجه اختصاصی برای این کار تعریف شد.

 

این مقام مسئول به توجه ویژه مجلس به حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار است که یگان حفاظت به صورت جداگانه در بودجه محیط زیست دیده شده است.

 

به گفته رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، انتظار ما از محیط زیست این است که حتماً این بودجه به محیط‌بانان اختصاص یابد.

 

وی با یادآوری اینکه محیط‌بانان به لحاظ حقوق و مزایا جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، ادامه داد: در بسیاری از اوقات بودجه به اسم محیط‌بانی، تجهیز و به اسم یگان گرفته شده ولی در جای خودش هزینه نشده است.

 

به گفته رفیعی، در بازدیدهای صورت گرفته از محیط‌بانی‌ها، آنچه بیشتر دیده می‌شود، نبود توجه کافی و قابل‌قبول در خصوص حمایت از محیط‌بانان و تأمین تجهیزات این نیروها است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا وقتی سازمان محیط‌زیست خودش محل‌هایی را با عنوان قرق‌های طبیعی و گردشگری شکارگاه را دارد، شکارچی خارجی می‌تواند، برود در منطقه شکار ممنوع و محیط‌بان باید با آنها همکاری کند.

 

در ادامه رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با خانواده شهدای محیط بان در زنجان دیدار و از آنان دلجویی کرد.

کد خبر 1045020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha