تشریح فعالیت های کانون های مساجد استان گلستان در ماه مبارک رمضان

بیکی فعالیت های کانون های مساجد استان گلستان در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، بندگی و خضوع در برابر رب العالمین است، ماهی است که می توان دل ها را به یاد خدا صیقل داد و اضطراب ها و ناخوشی ها را از بین برد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی است که خداوند بر بندگانش لطف و رحمت دارد و نباید این فرصت ارزشمند را به سادگی از بین برد.

 

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا باعث شده است که تجمعات در مساجد به حداقل برسد و بسیاری از برنامه های فرهنگی مردمی اجرا نشود.

 

بیکی اظهارداشت: اما همت بلند بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به گونه ای است که بتوان در این شرایط سخت برنامه هایی تعریف و تدوین شود که طبق رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه های معنوی در روزهای ماه مبارک اجرا شود.

 

وی با اشاره به اینکه عمده برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد در بستر فضای مجازی است، گفت: با تجربه ای که کانون های مساجد در سال گذشته کسب کرده اند، فضای مجازی بستر مناسبی است که در ایام ماه مبارک رمضان یک نهضت برنامه ای در کانون های مساجد ایجاد شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: کانون های مساجد استان گلستان می توانند برنامه های خودشان را با عناوین اجرای زنده اذان، مناجات خوانی، جلسات قرآن (ترتیل خوانی)، بزرگداشت مناسبت های مذهبی (اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام)، لیالی قدر، عید فطر و غیره) را در سامانه فهما، شبستان فرهنگ و رواق نور بارگذاری کنند.

 

وی ادامه داد: در کنار این برنامه ها، ستاد استان نیز با ساخت 100 کلیپ چند رسانه ای قرآنی و انتشار آن در فضای مجازی، فضای این ماه را قرآنی می کند.

 

کد خبر 1045034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha