۹۹ درصد روستاهای خراسان جنوبی به حدنصاب برگزاری انتخابات رسیدند

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۹۹ درصد روستا‌های استان به حد نصاب نام نویسی انتخابات شورای اسلامی روستاها رسیده‌اند.

«مهدی قهرمانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان  در بیرجند به آغاز مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها از روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: مهلت قانونی ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و تیره عشایری دیروز یکشنبه (۲۲ فروردین) به پایان رسید.

 

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون تعداد داوطلبان تمام روستا‌ها در هفت شهرستان به حد نصاب رسیده است، گفت: با توجه به استقبال گسترده در روز نهایی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۰۷ روستا (۹۹ درصد) از مجموع ۹۱۶ روستای خراسان جنوبی به شاخص حدنصاب قانونی رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ازدحام ثبت نام کنندگان در روز پایانی نام نویسی برای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در استان، تصریح کرد: صبح امروز آمار اولیه ثبت نام کنندگان پنج هزار نفر اعلام شد اما با تکمیل مدارک، آمار قطعی و نهایی از ثبت نام کنندگان افزایش زیادی داشته است که به زودی اعلام خواهد شد.

 

قهرمانی با اشاره به تعیین چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان بیان کرد: ۸۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها اقدام به نام‌نویسی کردند.

 

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به میزان افراد ثبت نامی برای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستا، به نظر می رسد استان خراسان جنوبی درصد مشارکت بالایی را در سطح کشور ثبت کرده است.

 

گفتنی است؛ ۹۱۶ روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر ۴ هزار و ۶۶۹ کرسی اصلی و علی‌البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان ۲ هزار و ۸۰۷ مورد است.

 

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز در ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) پایان یافت.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

کد خبر 1045044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha