انقلاب اسلامی در سیر تاریخی خود معنای متعالی به هنر و تعهد هنری بخشید

عبدالملکی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در سیر تاریخی خود معنای متعالی به هنر و تعهد هنری بخشیدند

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان در دیدار با رئیس و کارکنان حوزه هنری استان که همزمان با ششمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در صداوسیمای مرکز انجام شد، با تبریک هفته هنر‌انقلاب اسلامی از فعالیت‌ها و تلاش‌های حوزه هنری در بخش های مختلف تمجید کرد.

 

وی گفت: کارفرهنگی همانند کارکشاورزان دارای مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت است و ایده‌های فرهنگی و هنری همانند بذری که کشاورزان برزمین می‌گسترانند نیازمند توجه و مراقبت است تا در زمان درو بهترین بازدهی را در سطح جامعه داشته باشد.

 

وی افزود: خوشبختانه فعالیت های حوزه هنری دارای این خصوصیت هستند و این نشان می دهد اتاق فکر حوزه هنری به خوبی بر روند انجام فعالیت ها نظارت دارد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به شهید آوینی اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام همانگونه که در مستند"آقا مرتضی" هم که در شبکه ملی پخش شده به آن اشاره شد با تحول درونی که با آشنایی با دیدگاه‌ها حضرت امام (ره) پیدا کردند به چنان جایگاهی رسیدند که امروز که بیست و هفتمین سالگرد شهادتشان نیز است همچنان آثار و دیدگاه‌های فرهنگی و هنریشان مورد توجه است.

 

عبدالملکی روایت فتح را یک اثر جاودان شهید آوینی عنوان کرد وافزود: این مستند بستر توجه جدی به فرهنگ و مطالعات پایداری را فراهم کرد و سبب شد تا اقشار مختلف جامعه به صورت ملموس با جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان جان برکف دوران هشت ساله دفاع مقدس آشنا شدند.

 

وی گریزی هم به مسائل روز جامعه زد و گفت: متأسفانه امروز شاهدیم عده‌ای در لباس فرهنگی چند صباحی را جولان می‌دهند و زمانی که به شهرت می‌رسند به راحتی این شهرت بدست آمده از اعتماد ملت را به کشورهای خارجی می فروشند و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شوند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند «هنرمند هم به ساختار و هم نسبت به محتوا باید تعهد داشته باشد» و اگر هنرمندی یکی از این بخش‌ها را به فراموشی بسپارد اثر هنری خلق شده‌اش هم به آن جایگاه مورد نظر نخواهد رسید.

 

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود به کتاب "عصرهای کریسکان" اشاره کرد و گفت: این کتاب و دیگر کتب منتشرشده در خصوص دلاوری های مردم کردستان این موضوع را نشان دادکه کوچکترین خیانت و بی‌احترامی به شهدای مظلوم منطقه کردستان که در راه حفظ کیان اسلامی جانفشانی کردند قطعاٌ دارای تبعات سنگینی برای فرد خواهد داشت و خداوند متعال آن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

 

وی با اشاره به آمادگی صدا وسیما در ارتقای سطح همکاری‌ها با حوزه هنری در تمامی بخش‌ها گفت: این آمادگی را داریم که از تولیدات حوزه هنری در بخش‌های مختلف صدا وسیمای مرکز کردستان استفاده کرده و این تولیدات را به جامعه معرفی کنیم.

 

وی به قدرت رسانه هم اشاره کرد وگفت: این قدرت ناشی از اعتماد مردم است و خدای ناخواسته هرگونه سوءاستفاده از قدرت چه رسانه‌ای و چه در سطوح دیگر موجب فساد شده و زمینه بی‌اعتمادی اجتماعی را فراهم می‌کند.

 

سیدعلی‌مدنی معاون واحد اطلاعات‌واخبارصدا وسیمای مرکز کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های شایسته حوزه هنری و تعامل بسیار خوب با صدا وسیمای مرکز کردستان به اقدامات این معاونت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 70 درصد محتوای اخبار پخش شده تولید همکاران تلاشگر بخش اخبار و اطلاعات است.

 

وی اضافه کرد: به زودی یکی از مجهزترین استودیوهای خبر منطقه غرب کشور در صدا وسیمای مرکز کردستان افتتاح می‌شود و بینندگان شاهد تغییر گسترده‌ای در پخش برنامه‌ها خواهند شد.

 

مدنی ‌آموزش را یک اصل مهم در عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: برنامه‌های گسترده‌ای را در زمینه آموزش با همکاری شورای روابط عمومی‌های استان پیش بینی کرده‌ایم که ان شاء الله با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا آن را با بهره‌گیری از اساتید کشوری در راستای ارتقای سطح کاری روابط عمومی‌های و فعالین عرصه اطلاع رسانی به انجام خواهیم رساند.

کد خبر 1045108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha