کلینیک های تخصصی ویژه در گیلان راه اندازی می شود

جان بابایی از راه اندازی کلینیک های تخصصی ویژه در آینده نزدیک در گیلان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها بایستی نظام ارجاع الکترونیک در گیلان سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت «قاسم جان بابایی» دوشنبه(۲۳ فروردین ) در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عقب‌ماندگی‌هایی که درگذشته داشت، جهشی را در جهت توسعه آغاز کرد و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد تا به پیشرفت‌های عالی‌تری برسد.

 



معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان نیروهای انسانی توانمند با سابقه کاری بالا در حال فعالیت هستند گفت: استان گیلان علیرغم سایر استان‌های کشور، دارای پتانسیل نیروی انسانی بالایی است و فرصت پیشرفت بسیار بالایی دارد.

 


جان بابایی بر ضرورت بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌های استان تأکید کرد و افزود: اگر همه در وسط میدان فعال باشند، یقیناً مشکلات برطرف خواهد شد.

 


وی به طرح‌های توسعه و زیربنایی انجام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر، اشاره و تصریح کرد: به‌زودی با بهره‌برداری از کلینیک ویژه مرکز دانشگاهی حشمت رشت، این مرکز به‌عنوان سانتر قلب و عروق استان خدمات لازم را ارائه می دهد و در کنار آن، تلاش‌ مسئولان، این دانشگاه را در جهت استقلال خدمات درمانی سرطان و تروما نیز پیش خواهد برد.

 


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید بر اینکه به‌زودی اکثر کلینیک‌های ویژه و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها بایستی نظام ارجاع الکترونیک در گیلان سرعت گیرد.

 


جان بابایی بر لزوم اصلاح فرایندهای ارائه خدمات در جهت اصلاح و توسعه نظام سلامت گیلان تأکید و اظهار داشت: برخی از فرایندهای ارائه خدمات در بخش‌های نظام سلامت به‌ویژه در بخش درمان نیاز به اصلاح دارند و این مهم باید به جدیت دنبال شود.

 



وی بر لزوم در پیش گرفتن جدی آموزش به کادر درمان در مداوای بیماران مبتلابه کووید19 اشاره و اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص و پرستار برخوردار است که تنها نیاز آن‌ها، آموزش ضمن خدمت است.

 


جان بابایی بابیان اینکه فرصت‌های ما بسیار محدود است تاکید کرد: مراقبت بیشتر بیماران با ریسک بالای مبتلابه کرونا در بیمارستان‌ها و همچنین ترخیص سریع بیمارانی که بهبود یافته‌اند، مورد توجه قرار گیرد.



کد خبر 1045352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha